Tronarvingen

Idag föddes en liten prinsessa!
04.26 i morse och hon var 51 cm lång och vägde 3280g.
Många tycker att det inte är något speciellt med detta och andra är t.o.m snudd på hatiska.
De sistnämnda kan jag inte förstå med tanke på att det handlar om en liten bebis som själv inte valt detta liv.

Sen finns det de som är som jag...rojalister!
Jag tycker det är underbart att en liten prinsessa är född.
En bit historia skrevs idag.
Denna lilla prinsessa kommer leva vidare i våra historieböcker i århundraden!
Fantastiskt och vackert!

Nu kommer Sverige med detta få två drottningar i följd!

Jag och barnen följde nyheterna tidigt i morse (efter en förlåtlig kissa i sängen skandal från Hugos sida) och såg prins Daniels tal.
En mkt stolt pappa och hans tal rörde mig nästan till tårar.
Peter frågade varför?
Jag vet inte, men jag vet hur det känns att få se sitt barn för första gången.
Lyckan och kärleken som är så stark att den inte går att beskriva.
De tillskillnad från "vanliga" föräldrar som mig, får visa sin lycka för hela världen, och säga orden alla nyblivna föräldrar vill skrika ut i ren lycka...vi har nu fått ett barn!
Jag kommer så väl ihåg lyckan jag kände när jag nyss blivit mamma.
Jag och Peter var ute på stan med våran lilla Emma i stort sett varje dag första tiden, för att stolt visa upp henne.
Då, hade jag med glädje velat ha ett tv team som kablade ut nyheten för hela världen.
För så kändes det, som en världsnyhet!
Så därför tycker jag detta är helt underbart!
De får verkligen visa sina känslor och berätta för hela världen om sin nya lilla familjemedlem...precis som jag ville göra!

De får säga de finaste orden man kan säga: vi har fått ett barn.
Jag lever mig in i känslan och på något sätt känns det som de gör det för alla oss föräldrar som inte kan kabla ut nyheten längre än Facebook! :)

Sen när/om de får barn nr två kommer de inse att det är grädden på moset! Då har man två barn att strössla sin kärlek över! Underbart och helt fantastiskt!

I morgon väntar jag med spänning på vad den nya lilla prinsessan ska få för namn.

Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0