Hektiskt värre...

Jag hinner inte med allt!
Facebook, blogg, jobb, familj...
Kanske inte gör sakerna i den ordningen...:)
Bloggen blir lidande, men de flesta som vill veta vad jag gör kan ju se det på facebook.

Hugo har blivit jätteduktig på att prata, nu lossnar det och nya meningar kommer ur hans mun var dag.
I Torsdags kväll när jag ställde fram en tallrik mat framför honom säger han: Tack så mycket...
Helt tydligt...
Jag blev rädd, det var lite läskigt att han kunde säga det...
Visste inte att han kunde säga så.
Det värsta av allt är att han härmar allt man säger, så man får passa sig noga vilka ord man väljer att säga.
Peter märkte det i morse när han sa, Va faaaan...
Hugo sa då: faaaaan!
Ojoj...

Det bästa han vet är också att skälla på folk, speciellt Emma.
Så fort hon gör något så säger han till henne, Emma duuum!
Om vi säger till henne står han som en liten skugga bredvid och säger EMMA sluta!

Emma är en väldigt lycklig tjej just nu för hon har i flera veckor tjatat om en häst-målarbok.
En sådan som hennes skolkompisar har.
Vi har letat i Nora i Örebro men inte hittat en sådan som de har.
Det gick inte med vilken som helst ska ni veta!
I veckan kom hon hem med en lapp från en mamma till en av tjejerna som har en sådan bok som det stod vad den heter och var den är köpt.
Bokia...jaha, där har vi ju redan varit och där fanns den inte.
Jag sa till Emma att vi kan gå in på nätet och titta på bokia.se.
Fanns inte där heller.
(jag var i detta ögonblick väldigt trött på hennes tjat om denna hästbok)
Jag googlar på namnet på hästboken och klickar på bilder.
En vild chansning.
Emma sitter i mitt knä och vi tittar på bild efter bild och tillsist skriker hon rakt ut av lycka...DÄR ÄR DEN!!!
Jag klickar på bilden och kommer in på en hemsida som säljer boken.
Beställer "fanskapet" och allt som allt med frakt och hela skiten blir den att kosta mig 177 spänn!
Jag sa att den kommer nog komma på tisdag...fem dagar kvar.
Hon gick då samma dag och räknade ner varenda minut.
Men hej hopp vad snabba en del företag är...den kom redan i brevlådan dagen efter.
Hon har suttit och kramat denna bok hela helgen.
Min fina lyckliga tjej!

Just nu är Peter och repar, jag ska egentligen vika tvätt.
Emma är på sitt rum och Hugo sover.
Jag ska jobba em idag.
Går ut idag istället för på torsdag.
Skönt, för då får jag långhelg nästa vecka.
Torsdag-söndag.
Peter har ju börjat jobba på Lindemaskiner nu och han går två-skift.
Hoppas att han får vara kvar!
Det är en provanställning, han är duktig min Peter.
Är stolt över honom att han inte tillåter sig vara arbetslös.
Han fixar alltid jobb åt sig!
Enda nackdelen med detta jobb är att det är tvåskift och det på så sätt krockar med mina nattskift.
Har lämnat in ett önskemål till min chef om att få gå tvåskift jag med, mot Peters tider.
Hoppas att hon går med på det, så man slipper oroa sig för att få det att gå ihop hela tiden.
Tråkigt att jobba mot Peter hela tiden, men vad ska man göra?
Vi har ju alltid fredag- söndag tillsammans för ingen av oss jobbar fredagkvällar.
Hoppas det löser sig!
Peter har ju jobb iaf, det är det viktigaste!
Huuuuusvagn...:)

Nej ska göra lasagne nu tänkte jag så Emma hinner äta innan hon ska åka till Husby/Fågelhult för att leka med Freja.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0