Facebook

Har skaffat facebook igen.
Så nu är jag facebookberoende!
Det skyller jag på Carro!...Damn you! :)

På fabriken har vi haft kaos denna vecka.
Slut på olja, för låg luftfuktighet, vattenläckage.
Och detta har då inneburit att vi ej kunnat jobba som vi ska.
Våra skor är ju antistatbehandlade och vi måste mäta dem varje gång vi börjar jobba.
Skorna har ej blivit godkända för oss, så det har varit massa krångel med det, vi har fått moppa golv och hänga blöta trasor på elementen för att få upp luftfuktigheten.
Ställa hinkar och lägga trasor där det läckte in vatten.
Dörrarna frös ihop och det var kallt som fan i söndagsnatt!
Helt sjukt!

Hoppas det har löst sig till i kväll!

Peter fick hem ett brev från akassan i fredags där det stod att han inte var medlem.
Kul, jättekul!!!verkligen. Inte stämpla=inga pengar.
Så vi gick hela helgen och undrade vad fan som hänt, eftersom han inte gått ur någon akassa.
Det visade sig fick han reda på idag att de på pappers har gjort något fel när han började på Korsnäs.
När han gick över från IF Metall till pappers.
Tydligen så drar inte facket till akassan som de gör i metall och kommunal, utan man ska fixa det via autogiro.
Ingen på pappers meddelade Peter det fastän han har skrivit under papper på att han skulle vara med i deras akassa.
De har pappren, så jag får fan i mej hoppas att de rättar till felet, så han får stämpla.
De erkände iaf att de gjort fel, det känns skönt.
Så härligt är det att vara arbetslös!!!


Skulle laga köttfärslimpa till middag idag var det tänkt.
Hämtade upp köttfärs och tinade.
Skulle plocka fram resten, då var det slut på ägg.
Fanfanfan...
Jaja, köttfärssås och spagetti då, nehej...slut på krossade tomater.
Blev sur och la in köttfärsen i kylen.
Hämtade kyckling i stället, så det fick bli djungelkyckling till middag.
Och ris från min fina riskokare.

Skulle gå in på swedbank och föra över pengar till mitt konto.
Då fungerade inte swedbanksidan heller.
Så handla får vi göra i morgon.
Jävla förbannade skit vad det ska krångla ibland.

Nej nu ska jag lägga mig på sängen och läsa.

Först facebook dock:)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Förstår dig precis... skulle också in och föra över pengar till syster, funkade ej. Sen fyllde jag i föräldradagar och skulle skicka in via nätet, nähä... då gick inte det heller. Man blir ju gaaaalen!

2010-01-12 @ 21:58:50
Postat av: Åsa

GÖr som Ullis, för över pengar till din syster!!!

2010-01-13 @ 23:13:52
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: mrsmama

Ungjävel, du ska inte ha en krona!!!!!;)Tycker dock att DU ska göra som Ullis!!!

2010-01-14 @ 06:43:14
URL: http://mrsmama.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vadå, fylla i föräldradagar? :PP

2010-01-14 @ 15:37:16
URL: http://mrscash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0