Dundertabbe!!!

Skjutsade Emma till skolan nu på morgonen.
När jag och Hugo kom hem igen såg jag våran motorvärmarsladd ligga ute på vägen.
Förstod genast vad som hänt!
Men fyyyyy faaaan vad klantigt Eva!
Funderade ett tag hur jag skulle kunna mörka det här för Peter.
Många tankar snurrade i huvudet, hur skulle jag kunna få han att tro att det var han som gjort det? :)
Så jag kunde spela en otroligt förstående hustru och säga: jaja, det kan hända alla!
Haha, nej då...
Lite panik fick jag dock för jag har aldrig egentligen tänkt på hur det ska se ut kring där motorvärmaren sitter så jag visste ju inte om någon del försvunnit.
Som tur är finns det ganska så många Volvo XC70 på nätet...
Det är bara (bara och bara) skruvarna till motorvärmaren som släppt (tror jag), och det såg inte trasigt ut där iaf, så jag hoppas att snälla Wuffe kan fixa det åt oss.
Tur att jag inte ser Peter förrän på torsdag...ibland är det en fördel att jobba mot varandra...:)

Sen när vi kom in skulle jag plocka undan efter frukosten och då får Hugo tag i hinken med delikatess yoghurt.
Sen kan ni ju fantisera ihop vad som hände själva...
Fick torka både golv och väggar iaf.

Hugo sitter här bakom mig och leker just nu, och en os av skitlukt kom flygande förbi mina näsborrar.
Måste fixa bort det nu...

Hoppas eran måndag började bättre!

/Måndagsbarn


Kommentarer
Postat av: Bess

Om det är till nån tröst, så har jag gjort likadant .........två gånger.

2010-01-30 @ 19:21:59
Postat av: Grandpa 4 2

Å jag en gång.

2010-02-02 @ 10:47:18
URL: http://lika/tokig/som/vanligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0