Barn är roliga!

Söndag idag och ny jobbvecka!
Sista nattveckan nu, sen går jag på 4 veckors två-skift....Usch!

Igår var jag och barnen på födelsedagskalas för Emil C.
Vi var i Lärkes gymnastiksal och mina barn var utklädda.
Emma till prinsessa med stora skruvlockar och mammas brud-tiara.
Hugo var spindelmannen med stooora muskler.

Barnen hade jättekul, och det spelades innebandy, lektes lekar, de fick fika och det busades massor.
Hugo var helt slut när han kom hem och somnade lätt som en plätt på kvällen.
Han upptäckte ribbstolarna.
Han klättrade och klättrade...ända upp!
Emma spelade innebandy och tyckte det var jättekul!
Önskar att det fanns ett innebandylag för barn i hennes ålder.

Peter var hemma och byggde på Hugos bokhylla.

Igår kväll blev det pizza och Robinson.

Hugo är överlycklig när man kommer hem med pizza...mmmm gott itsa!!!

Idag ska vi träffa Carro, Janne och Wilda och grilla korv.
Mycket trevligt!
Hugo står just nu och ringer till Wilda i sin leksakstelefon.
Han kom precis och frågade mig : får ja leka?
När jag sa jaaa det får du blev han jätteglad och tog upp sin telefon och saaa heeeej leka...

Förresten i Lördags kväll när jag var på ICA och handlade med barnen hände en grej.
Jag stod och pratade med en arbetskamrat, Hugo satt i kundvagnen.
Rätt som det är börjar Hugo peka bakom mig och låter ooooooooohhhhhhh! med ett jätteförvånat uttryck i ansiktet.
Jag vänder mig om och där kommer en...jaaa mörkhyad människa modell jätterund, kvinna med stor kjol, huckle och guldtänder!
I den stunden visste jag inte var jag skulle ta vägen....Hon tittade på mig och skrattade för hon såg ju att Hugo pekade på henne!
Undrar vad Hugo tänkte när han såg henne?
Undrar vad HON tänkte!
Resten av handlandet på ICA gick jag runt och småfnissade för mig själv.
Fan vad jag älskar barn!
De är så uppriktiga, ärliga och ovetande!

Nej nu ska jag byta batterier på en leksak.

Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Seawall

Hur gammal är hon?? Vet ej i vilka åldrar det finns innebandylag??

Kolla på laget.se/noraibk om det kan vara till någon hjälp,annars kan jag höra mig för i föreningen om det är några nya grupper på gång!!

2010-01-10 @ 13:37:07
URL: http://seawall.blogg.se/
Postat av: Gunilla

såg gubben jobbannonsen i NA i lördags! vilka härliga ungar ni har :)

2010-01-10 @ 20:23:01
URL: http://www.mrsdaisy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0