Burrrr

Idag är det kallt, och det kändes när vi vaknade.
Om det var -30 ute så kändes det som iaf som -25 inne.
Kanske inte så illa, men det är bara att gå upp och sätta på sig tjockstrumpor, tröja och långkalsonger.
Lite mysigt tycker jag faktiskt att det är, om jag ska erkänna.

Hugo satt nyss vid datorn och tittade på Lejonkungen.
Han älskar den filmen, måste köpa den åt honom.
Han vill titta på matata säger han.
Sen sitter han som ett tänt ljus och lyssnar när de sjunger: Hakuna Matata, det är ord som är bra, Hakuna Matata gör att man blir glaaaaaaaad.....

Jobb i kväll, nu är jag får snål för att vara sjuk längre.
Kände mig dock mycket bättre idag när jag vaknade.
Inte lika mycket slem, inget halsont, inte hes....bara massa snor, men det kan man ju leva med.

Våra barn har varit riktiga drömbarn den sista tiden.
Hugo har somnat vid 19.30 och vaknat vid 09.00 den senaste veckan och Emma likaså.
Fast hon har fått vara uppe lite längre.
Lite skillnad från tidigare när de ville upp vid 05.30.

Men i morgon börjar allvaret igen med skola och dagis, så nu är det slut på skön sömn.
Hoppas bara att jag kan koppla av och gå och lägga mig när jag kommer hem i morgon bitti.
Och lita på att Peter fixar det!
Eller jag vet ju att han gör det, men eftersom jag är lite av en kontrollmänniska så vill jag gärna vara med.
Jag är ju inte van att släppa allt och bara gå och lägga mig.
Utan när jag kommit hem från jobbet det senaste halvåret har ju jag fixat allt med barnen, packat väskor och lämnat på dagis och i skolan.
Tycker samtidigt att det ska bli väldigt skönt att lämna över ansvaret ett tag, det kommer nog ta ett tag bara att kunna släppa allt.
Typiskt mammor, tror jag....

Precis som igår när jag skulle i väg till Örebro med syster.
Har dåligt samvete för att jag ska åka själv och lämna Peter och barnen här hemma.
Frågar Emma om hon vill följa med, fastän jag egentligen tycker att det ska bli skönt att bara få vara vuxen.
Nu ville hon ju inte följa med.

Varför är denna dag röd?
Något kristet påfund är det säkert, men varför?
Konstigt egentligen att vi lever efter en massa kristna grejer fortfarande här i Sverige.
De flesta anser sig ju inte som speciellt kristna.
Jag ska väl inte klaga när det är röd dag, för då är jag ju ledig.
Men bara undrar....

Nej nu ska jag tvätta.
Kul eller hur?

Over n' out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0