its good to be home

Nej men hoppsan vad skönt det var att vara ledig då!
Hade ju tänkt jobba i natt och nästa för att spara lite komptimmar, men det är mycket roligare att vara hemma.
Konstigt...
Igår så var det fotografering på dagis, och Hugo tyckte fotografen var en aning otrevlig att ha att göra med.
Fotografen lyckades iaf fånga Hugos uppmärksamhet för ett par bilder som blev riktigt bra.
Sen fick syster vara med på ett par också.

Sitter just nu och väntar på att Peter ska ringa och tala om att jag ska bege mig ut i Husbyskogarna för att brottas med älgflugor, frysa och torka snor på vanten.
Det värsta av allt är dock att sitta still och vara knäpptyst och vänta och vänta och vänta på att inget förmodligen kommer hända.
Men jag gör det för han jag är gift med, för han tycker det är kul när jag är med.

Nu är du bra avundsjuk va Stefan? Du kanske vill följa med Peter i morgon? Vi bestämmer så, eftersom du sover just nu och inte kan svara så tar jag och meddelar jaktlaget att en riktig skogsfanatiker som älskar att bli smutsig och lukta brandrök ska med i morgon OCH på fredag.
Jag kan ringa till Orica också för att ta ledigt åt dig, inga problem det fixar jag.
Nu var det bestämt...:)

Emma var överlycklig igår när jag plockade fram ett par små guldörhängen som hon fick ut av mig.
Är det här äkta guuuuld mamma?
Jaaaa....
Woooow...får jag ta med och visa i skolan?

Det fick hon inte men hon fick en ask att ha dem i som hon går runt med här hemma.
Förmodligen kommer den asken vara borttappad den dagen hon får ta ur sina läkörhängen.

Nej, ska kasta omkull mig på soffan i en halvtimme nu innan avfärden till skogen kan börja.

3 kalvar skjutna.

Skitjakt på er!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nä men Eva... seriöst, ska du ut och frysa häcken av dig? Hoppas verkligen att Peter delar dina "intressen", Du vet, husmorsarbetena ;)

2009-10-14 @ 15:52:15
Postat av: mrsmama

hehe...jo om han ändå gjorde det!

2009-10-15 @ 15:01:46
URL: http://mrsmama.blogg.se/
Postat av: trannel/nossdravde

Nu väntar jag med spänning på bilder av: Hugo. Emma. Emmas örhängen. Peter´s nedlagda 18 taggare hmm, eller åtmindstånde en bild av en älgfluga, död eller levande, med eller utan vingar, ha ha. Å du, lite språkpolis, ha ha, man särskriver INTE utav, det blir ju UT AV, hmmm. Ajjj, slå mig inte.......

2009-10-16 @ 12:43:07
URL: http://sick/so/sick/damn/iam/sick

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0