Djurens vänner

Är mätt, trött och känner för att lägga mig och sova i sisådär 15 timmar.
Gorde kyckling i grön curry idag och serverade det med äggnudlar.
Jag tycker det är jättegott, äntligen någon mat jag känner smak av.
Barnen tyckte det var aningen stark, men Peter slevade i sig som en...häst?
Hugo satt och torkade tungan emellanåt, haha.
Tack Anne Nötskrika för receptet:)

Jag, Hugo och Emma var till Åsa en sväng på eftermiddagen med hennes datastol.
Jag hjälpte INTE till att skruva ihop den och då blev det som det blev...(Åsa-tummen mitt i handen)
MOAHAHA

Tänkte ta och titta på Förkväll på Tv4, men kommer nog bli nedröstad av min 6 åring.

Emma kom med en kanskeintesågenomtänkt kommentar...Mamma, min hals är större än min näsa...
Ja, man kan aldrig så noga veta med det efternamnet vi har..:)

Var på krigsstigen idag också med Alexandra Leijonhufvud från Djurens vänner.
Hon ratar älgjakten och tycker att det är oetiskt att springa runt full och beväpnad i skogen och skadeskjuta älgar.
Stressa dem och plåga dem.
Jag är ju ingen jägare själv men den människan? resonerade så dumt att jag inte kunde hålla mina åsikter i styr.
Ni kan läsa chatten här, klicka på Alexandra Leijonhufvud.



Jag resonerar så, att jag gillar inte att döda djur så därför håller inte jag i någon bössa men jag förstår att det måste göras för att hålla älgpopulationen nere så det inte blir en massa inavel, sjukdomar och brist på mat i skogen samt viltolyckor.
Sen klagar jag inte när jag får älgkött heller.
För jagat har vi gjort i alla tider, det är en naturlig del av våra liv.
Vi är ju en art av alla djur, precis som andra djur jagar vi också.
Detta är MIN åsikt.



Nej förkväll var det ju...

Over n out



Kommentarer
Postat av: Åsa

Så du påstår att jag inte är händig? Satte ju bara sitsen bakofram!!

2009-10-13 @ 01:44:37
URL: http://mrscash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0