Kom och skotta åt oss!

God...öh...förmiddag!

Åh så går denna helg mot sitt slut.
I natt kunde jag fan inte sova alls!
Jag somnade kanske vid 23.30 tiden och vaknade vid 00.45 av att Hugo krånglade i sin säng.
Försökte få han att somna om, men det enda som hjälpte var att lyfta över han i min säng för då somnade han på stört!
Jag däremot låg vaken till 6-tiden i morse med undantag för några få gånger som jag måste ha slummrat till.
Vid 6-tiden kom Peter hem från Motala-spelningen.
Somnade vid 7 igen och sen vaknade jag vid 8...försökte somna om, men det enda jag kunde tänka på var att snart vaknar barnen!
Hugo vaknade vid 8.30 förmodligen av att jag vände och vred mig hela tiden.
Emma kom upp vid 9.
Hatar när jag får sådana här sömndilerium!
Händer emellanåt, ibland lite för ofta!
Hade ju en period när jag var gravid med Hugo som jag inte sov mer än 2-4 timmar/natt.
Den perioden varade från Augusti till April...sen har jag inte sovit en hel natt sen han föddes för han vägrar ju sova hela nätter.
Han vill ju fortfarande "tutta" på natten.
Emma sov nog inte sin första hela natt förrän hon var typ 1 1/2-2 år...
Men jag vet att detta bara är en kort period i livet, och det är värt det!

Jäklar vad snö det har kommit i natt!
Vi är halvt som halvt insnöade här!
Jag som tänkt att vi skulle åka till IKEA idag!
Det får nog bli en annan gång när det är lite bättre väglag!
Eller det kanske inte är så illa på de stora vägarna!

Hugo är så rolig nu för han är så busig och glad hela tiden.
Han dansar så fort det kommer musik på tv:n och springer runt möblerna här hemma och bara skriker rakt ut av bus.
Sen har han börjat peka och säga där och titta.
Han försökte även säga lampa idag men det lät mest som pappa...
I morgon ska han på 10 månaders kontroll.
Vi får väl se om han blir godkänd och får en OK stämpel i rumpan av tant Ingrid.

Emma och jag hade riktigt mysigt igår.
Vi käkade kycklingfilé, sallad, nachos, tacosås och gräddfil.
Hon älskar det och åt otroligt mycket!
Sen på kvällen åt vi chips med dip till som hon också älskar och tittade på Pippi Långstrump.
Eller Emma äter dip med chips...och ibland bara dip.
Hon fick även sova i våran säng, hon brukar få göra det när Peter är borta.
Hon sa så här när vi kröp ner i sängen: Åh vad det här är mysigt mamma!
Sen bleb hon lite lillgammal när hon tittade på sin sovande lillebror: Oj vad han är duktig som sover i sin egen säng!

Nej, nu ska jag titta till barnen!
De har suttit och lekt så duktigt tillsammans på Hugos rum så jag passade på att sitta här en stund.
Mina fina kids!

So long



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0