Onsdag

Hejhej!

Onsdag idag och dagis för Emma.
Hugo ligger just nu och sover och jag ska städa, men jag tröttnade lika snabbt som jag började.
Sååå nu sitter jag här.
Vad ska jag hitta på idag då?
Som skrivet skulle jag behöva städa lite.
Det är inte så jättestökigt, men de vanliga sysslorna behöver göras.
Måste tvätta också.
Förstår inte, är jag den enda i hela världen som jämt har ett helt jäkla tvättberg?
Att tvätta är fruktansvärt otacksamt!
Det tar ju liksom aldrig slut!

Längtar efter matsalsgruppen vi beställt!
Längtar ännu mer tills allt här hemma är klart!
Finns ohyggligt mycket att göra!
Vill rusta köket, det skulle göra mig jättenöjd.
Då finns det bara smågrejer kvar...sånt som man kan ta pö om pö...(skriver man pö om pö?)


I morgon kommer Anna hit och vi ska äntligen byta julklappar!
Haha...det har inte funnits tid helt enkelt att träffas förrän nu!
Hon jobbar typ jämt och jag har haft mitt.
Men nu så...
Funderar lite vad jag ska bjuda henne på.

Igår var det ju värsta stress tisdagen igen.
Barngympa klockan 16-17 och babysim 17.30-18..
Så jag måste packa gympa kläder, badkläder till Peter och Hugo samt göra mat och hämta Emma på dagis.
Emma ska hämtas vid två...brukar vara hemma runt halv tre om jag går dit ner som jag oftast gör.
Då har vi en timme på oss innan vi måste åka till barngympan...
På den tiden ska jag ha gett båda barnen mat som jag tillagat tidigare på dagen för enkelhetens skull, förhoppningsvis har Hugo sovit på eftermiddagen...oftast har hn INTE gjort det så han vill bara bli buren.
Hans sovtid brukar vara vid den tiden ungefär.
Försöker få Hugo att sova, men eftersom jag är ganska stressad vid denna tid efter matning och tittar på klockan att det bara är en halvtimme kvar innan vi ska åka...och på den halvtimmen ska jag klä på båda barnen ytterkläder och sätta fast dem i bilen så vägrar naturligtvis Hugo att sova så jag blir ännu mer stressad....
Det brukar lösa sig runt 20.00-snåret någon gång då barnen är totalt utslagna (förhoppningsvis).
Pust...
Men jag brukar tänka det, att detta är bara en kort period i livet som det är så här.
Och jag skulle ju aldrig göra det om jag inte såg glädjen i Emmas ögon när hon får sätta på sig gympadräkten och skutta runt i gympasalen...
Eller Hugos lycka när han förstår att han ska få bada som han älskar!
När man ser det då är det värt all stress! Varje tisdag!
Har köpt en ny gympadräkt till Emma också.
En rosa med Hello Kitty på och en stor tyllkjol.
Hon fullkomligt älskar den och känner sig säkert som en prinsessa.

Skulle behöva köpa en jacka till henne också för den andra jag köpte i höstas har dragkjedjan gått sönder på.
Skulle vilja köpa nåt lite snyggare och som även funkar en liten bit in på våren.
Får se vad jag hittar.
Ska köpa en vår jacka till Hugo också, samt lättfodrade byxor som han kan ha och tulta runt i ute i vår.

Nej, nu måste jag ta mig i kragen och göra något...

Semestersvenskar ikväll klockan 20.00
Made in Sweden ikväll klockan 21.00

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ett tips! Om jag inte redan sagt det eller så kanske du redan vet... Mega har superbra utekläder, både lite dyrare och billiga. Perfekta att ha på dagis och för Hugo att rumla runt i. Har köpt till Emil, fleecefodrade höst/vårställ under hela hans livstid. Och man behöver inte vara så "rädd" om dom när dom har ett bra pris. Kram

2009-02-04 @ 14:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0