Onsdag

Hejhej!

sitter och väntar på att kålpuddingen ska bli färdig i ugnen, så jag tänkte uppdatera mig lite.
Eller uppdatera...det har inte hänt så jättemycket de senaste dagarna om jag ska vara ärlig.
Igår hade vi ju stress-tisdag igen och jag min dumme fan lyckas också klämma in en läkartid mitt i allt.
Dessutom så är det standard att varje tisdag bränner jag vid pasta eller ris nåt så "nö-jävligt" så det tar typ en vecka att få ren grytan igen.
Förra veckan var det ris och igår var det spagetti.
Kan ha att göra med att jag är grymt stressad för att hinna med allt.

Jag har en leverfläck som har kliat ett tag så jag tänkte att det är bäst att kolla upp det.
Så när jag klev in hos läkaren igår och visade upp den så blev händelseförloppet ungefär så här..
Jag drar upp tröjan och visar leverfläcken...
Läkaren: Den där!!!!!?hahahahaha ehrm...hehe
Jag:eh, jaaa...
Läkaren: jag kan lova dig att det inte är något farligt med den där leverfläcken...hihi
Jag: vad bra då...(blir väldigt pinsamt och ansiktet hettar)
Läkaren: (försöker släta över hypokondriker-Evas besök) jo så att...men här kan du få några broschyrer och läsa om födelsemärken...
Jag:Tack!...det var min man som sa att jag skulle gå hit!!!(måste ju skylla ifrån mig på någon...)
Läkaren:Jaha, varför då?
Jag: för att den kliar...
Läkaren: men att den kliar är inget farligt, det har folk fått om bakfoten...( dryga jävel som tar upp min tid )
( Nu har jag även vid det här laget dragit med mig Peter ner i skiten...)
Emma: Vad är det här?
Läkaren: ett hjärta...
Läkaren: vill du se, jag har ett skelett här också...
Emma: Jaaaa! Är det en tjej eller kille?
Läkaren: jag vet inte...nu måste jag titta noga...det är nog en kille...
Jag: (Tänker) Pust, älskar dig Emma mest av allt i hela vida världen!
Heeeeeej då!

Så nu så går jag aldrig mer till läkaren! :)

Ett litet recept också...

Thairäkor med Tagliatelle


För 4 personer.

Ingredienser

400g skalade frysta räkor
Tagliatelle
200g frysta sockerärtor
200g minimajs
2msk olja
2 tsk curry
1 tsk socker
400g kokosmjölk
1 msk flytande hummerfond

Gör så här

Halvtina räkorna.
Koka pastan.
Dela majsen på längden.
Fräs majs, sockerärtor med curry och socker i oljan.
Häll i kokosmjölken och fonden.
Låt puttra i 1-2 minuter.
Vänd i räkorna.
Servera genast med pastan.

Nej nu ska jag kolla om maten är klar!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0