Efterlängtad uppdatering!

Hejsan!

Fy skäms på mig vad dålig jag har varit på att uppdatera mig.
Har inte skrivit på evigheter!!!

Har faktiskt inte suttit vid datorn på flera dagar i sträck för ovanlighetens skull.

Men nu tänkte jag uppdatera mig lite snabbt medans barnen är lugna...Hugo sover och Emma fick kolla på tv en stund innan maten.

Nu på morgonen har jag hunnit med ganska mycket.
Jag har vikit tvätt från två maskiner och dammsugit och plockat lite allmänt.
Barnen har sttit så snällt och lekt tillsammans på Hugos rum.
De kommer överens helt otroligt bra! Så skönt!

I lördags så tog Hugo sina första steg.
Duktiga kille!
Han har ju varit stadig bra länge på benen, sen han var 7 månader har han kunnat stå själv om man ställt han på golvet.
Senaste tiden har han gått runt möbler och med sin lära gå vagn.
Han har även lärt sig att klättra upp i soffan alldeles själv, så man får passa honom hela tiden.
Men han är en ganska lugn liten kille som är väldigt lyhörd.
Säger man NEJ så rör han oftast inte det man fyat honom för.
Men i alla fall så ställde jag ner honom på golvet och han bara gick i väg till Emma som stod två meter bort.
DET har han aldrig gjort förut.
Han har väl inte stenkoll än så att han springer runt överallt men han GÅR.
Bäst går det när han reser upp sig själv till stående eller med hjälp av en möbel och släpper taget själv och knallar iväg.
Kul att han gjorde det på en lördag också så Peter kunde vara med och se.

  

Vi har också hunnit med att uppleva några riktigt härliga vinteräventyr...
Vi spännde fast selar på två av Lena och Kolles Jämtar som vi sen band fast i Emmas bob...och hej vad det gick!
Så jäkla kul var det!
Bra motionsträning för hundarna också!
Lilla taxen Sita hängde på hon med tills Emma råkade köra över henne med boben...
Det gick bra men hon höll sig undan boben och pulkan som Hugo satt i.
Självklart så hade Emma hjälm på sig när hon åkte efter vovvarna!!

        

  

Igår var jag och Peter ute och pulsade runt i skogen.
Ganska jobbigt att gå runt i skogen när det är mycket snö!
Men ack så vackert det är!
På eftermiddagen igår så var jag, Emma och Peter på bio.
Vi såg superhunden Bolt och Emma var jättelycklig för hon träffade sin kompis Emil där som hon satte sig bredvid.

Annars går vi på barngympa och babysim som vanligt!



Och förresten!
Mitt bord har kommit!!! Weeeiii!!

Nej, nu ska vi käka lunch!

( För er som undrar så vaknade Hugo, Emma har behövt hjälp så jag har inte kunnat skriva detta inlägg på sträck...så kan det vara...)


        (hej då)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hugo är så duktig, i´m impressed! Vilken fint kort på emma. Hon ser lite filosofisk ut!

2009-02-23 @ 14:46:17
URL: http://carrobondmora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0