Fritidstjejen

Det är kväll här för oss i familjen.
Peter ger Hugo gröt och Emma sitter bredvid och underhåller.

Emma, min stora fina tjej ♥
Hon började fritids idag.
Peter åkte med henne till fritids i morse, hon blev lite blyg när de kom men det gick över på ett kick.
Sen sa hon typ; pappa åk nu...
Så jag hämtade henne när jag slutade jobbet.

Hon hade haft jättekul!!!!

Det märks att hon börjar bli stor och att det är stora barn hon leker med nu, inte dagisbarn.
Jag frågade henne om jag skulle välja kläder åt henne till i morgon eller om hon ville vara med.
Hon ville välja själv, och jag lovar att det händer väldigt sällan, aldrig när hon skulle till dagis.
Hon skulle ha med sig en klänning som hon kunde packa ned i skolväskan.
De andra tjejerna hade med sig klänningar idag....:)

Får se hur länge det dröjer innan min klätter och bustjej inte är en klätter och bustjej längre.
Tror hon kommer förändras en hel del, nu när hon börjat på fritids.
Hon växer upp.

Nu ska jag hjälpa Peter...
Klagade nyss att han var en riktig mansgris, dock på skoj, men ändå ...
(Han gick från datorn till tv:n medan jag vek tvätt, plockade undan i köket och stoppade in tvätt i tvättmaskinen.)
Sen går jag och sätter mig här själv, medan han ger barnen kvällsmat och nattar dem.
Det ser inte bra ut, detta.

Det måste se ut som jag gör något ansvarsfullt och vettigt.
Får väl vika upp swedbank sidan när han går förbi och säga att jag gör en budget eller nåt...hihi...

Skämt å sido...

Förresten så har Hugo lärt sig fräsa med näsan, ( vilken mening ) asbra nu när han är förkyld!
Fräsa ut snoret sen skynda in med nässpray...

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Eva, du blir ändå snabbt avslöjad när han läser din blogg... :)

2009-08-17 @ 21:16:57
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: Peter

Om jag är en mansgris då måste ju du vara en sugga,eller?

2009-08-18 @ 07:58:10
Postat av: Eva

Fan att du är så jäkla kvicktänkt Peter! :)

2009-08-18 @ 15:43:48
URL: http://mrsmama.blogg.se/
Postat av: Lennart på G igen.....

Peter är väl inte kvicktänkt, jag frågade han för 4 veckor sen om han ville tvätta min bil, o han har inte svarat ÄN!!!

2009-08-19 @ 07:53:23
URL: http://vem/fes/så/illa/i bastun.se
Postat av: Lennart på G igen.....

Peter är väl inte kvicktänkt, jag frågade han för 4 veckor sen om han ville tvätta min bil, o han har inte svarat ÄN!!!

2009-08-19 @ 07:53:39
URL: http://vem/fes/så/illa/i bastun.se
Postat av: Lennart på G igen.....

Vad får man om man korsar en snöstör o ett järnspett? Jo, en Peter, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhhohohohohohohohohohohohohohohohohohohohohohohohohhihihihihihihihihihihihihihihihihihihihiiiiiiiiii ja ja vet, sjuk jättesjuk....

2009-08-19 @ 13:34:38
URL: http://vem/fes/så/illa/i bastun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0