Snö, tv och bebbe

Hej!

Kollade på nyheterna nyss och det ska tydligen komma snö inatt.
Upp till en decimeter nysnö kan det komma.
Yehooo!!!
Tycker det är så mysigt när det kommit snö och vackert ute.
Då ska man sitta inne, titta på tv, äta något gott och ha levande ljus runt omkring sig.
Fast visst kan snön även ställa till med bekymmer.
Det är ju lite otäckt när Peter ska till jobbet på morgonen för vi har inte satt på vinterdäcken än.

Igår så var Hugo och jag på föräldragrupp.
Vi lagade mellenmål och så var tandhygenisten där och informerade.
Tycker kanske inte det är så svårt att göra ett nyttigt mellenmål, men det är kul att träffa lite folk och kul för Hugo att träffa andra bebisar.
Det jag blev förvånad över är vad mycket socker det skulle vara i allt vi gjorde.
Först stå och prata om nyttig mat för bebisar och deras små gaddar sen hälla i 3 msk florsocker i en smoothie!
Jaja, nåväl...
Jag är inte så jättenoga med sånt egentligen, tycker det är okej med socker i lagom mängd så länge man sköter tandborstningen ordentligt.
Men det får stå för mig...

Jag gjorde om en smoothie lite och bjöd Emma på hemma som mellanmål och hon älskade det!
Jag med för den delen och Hugo...jag uteslöt dock de där 3 msk socker och tog lättsockrad yoghurt i stället.
Det blev godare.

Hallonsmoothie med banan

1 hel banan
2 dl frysta hallon
2 dl vaniljyoghurt lättsockrad

Mixa allt med en mixerstav eller i en matberedare.
Servera på en gång.


Den blir jättegod!
Vi gjorde även sådana till mackorna i går kväll.
Mums! Riktigt fräsch och god.
Sen är den ganska mättande också och inte alls sliskig på nåt sätt!
Jättegott!

På kvällen igår så skjutsade jag Emma och hennes kompis på bio i Stribergs folkets hus.
Jag och Hugo satt utanför och väntade tills bion var klar.
De visade knattebio eftersom det är höstlov.
Det var Alfons Åberg och det höll på först i 20 minuter sen paus med fika och sen ytterligare 20 minuter.
Helt lagom för småbarn tycker jag.

Och igår kväll var det ju bönderna på TV igen...

De är för sköna, tycker jag...fast ibland måste jag ta kudden för ansiktet för då skäms jag över deras uttalanden...
Jaja, nåväl...hoppas de hittar den rätta/rätte...
Jag tycker bonde-Peters killar är bäst...de är för söta...speciellt Ville.
Så den såpan följer vi här hemma...

Så här ser våran Tv:tablå ut här hemma för en vecka just nu:
Måndagar: Cops på 6:an, sjukhuset på 3:an och Färjan (så jäkla bra serie!!) på 5:an
Tisdagar: Cops, Sjukhuset och Skitiga jobb på Discovery
Onsdagar: Cops, Sjukhuset och Bonde söker fru
Torsdagar: Cops, Sjukhuset och SOS Gute
Fredagar: Cops, Idol
Lördagar: Barnfilm (myskväll),AFV, Stjärnor på is (fast det är inte så jättebra)
Söndagar: Singing bee på 3.an, Hål i väggen ( så jäkla kul!!) på 6:an

Sen är det ju massor med serier som vi kollar på ibland, som miami ink, two and a half men, thats 70-s show, dödlig fångst, extreme home makeover, CSI, Las vegas, navy CIS, Americas funniest mm

Idag ska vi inte göra något speciellt, vad jag vet än...
Funderar på att ta med mig barnen till bibblan och titta lite.
Vi får se vad dagen har att erbjuda.

Grattis Ellionor och Stefan till eran son Ruben som föddes i söndags! Han var stor, över 4650g nånting tror jag det var och 53 lång.

Nej nu ska jag ägna mig lite åt barnen i stället för er läskunniga!


Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Massa socker i smoothies...? Det har jag aldrig haft, och kommer nog aldrig ha. Det är ju socker i frukterna man har i, och vill man lyxa till det lite så kan man ta lite glass i! mums

2008-10-30 @ 22:39:26
URL: http://hem.bredband.net/guppy
Postat av: Daddy Cool

Jaaaaa du fick rätt det kom snö, va kul för barn o katter. men inte för de som har sommardäck förstås. Peter o jag. Förresten, din mor har blivit galen, hon har skaffat motorcykel nu när det lackar mot jul. Köpte en i går.

2008-10-31 @ 08:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0