Är det skönt att vara mammaledig?

Hej hej!

Tisdag...barngympa...
Idag hoppar vi över babysimmet precis som förra Tisdagen.
Hugo hostar fortfarande så mycket att jag inte vill att han ska bada.
Det skulle vara så skönt om denna förkylning kunde ge sig någon gång!
Han har ju varit förkyld sen i Augusti för tusan!

Just nu är han lite smått sur för jag satte ner han i sin gåstol och han kan inte nå katten ( Sigge )
som han så gärna vill.
Han försöker och försöker!
Jag lovar att om han inte kan ta steg själv i gåstolen i vanliga fall så småspringer han nu för att komma åt katten!

Nästa vecka börjar älgjakten och då blir det väl som förra året att jag ser älg varje dag här i trädgården och Peter ser ingen ute i skogen!
Hahaha...tycker det är jätteskoj!

Nu försöker Hugo göra inbrott i vitrinskåpet...måste nog ingripa snart för han börjar dunka på det.


Har surfat lite på min favvosida matklubben.se efter nya roliga idéer.
Undra när jag ska laga all den mat jag sparat recept på?
Det finns ju så mycket gott!
Det är så smidigt att man kan få tag i massa roliga recept så enkelt!
Har jag tex en skinkstek i frysen som jag vill göra nåt annat med än vad jag brukar så söker man bara på skinkstek och det kommer upp flera hundra recept.
Smidigt!

Har fått frågan (flera gånger)om jag tycker det är skönt att vara mammaledig?
Blir lika paff varje gång...för mig är det så självklart att det är miljoner gånger bättre att få lyxen att vara hemma med sina barn, än att stå på ett fabriksgolv och slava i 7,8 timmar!

Är det någon som INTE skulle tycka det?

Mina dagar är ju as sköna här hemma!
Jag plockar och städar lite när det behövs, tvättar, lagar mat, handlar, kan träffa folk när jag känner för det, kan sätta mig framför datorn eller tv:n nästan när jag vill.
Men framförallt kan jag gosa med barnen heeeeela dagarna!
Visst kan det vara jobbigt att vara hemma också....ibland jobbigare än att stå i fabriken men fan så mycket roligare på alla sätt och vis!
Det går inte att jämföra!
Längtar inte en sekund till jobbet...

Sen kan jag ju blogga massor också!
Fast nu på sista tiden har det blivit lite mindre för Hugo har börjat sova så korta pass på dagarna.
Han sover max 40 minuter sen är han pigg som bara den!
Förut sov han iaf 2 timmar!
De ändrar sig väl igen!
Emma ändrade sig hela tiden när hon var liten så henne kunde man inte ha några långvariga rutiner med.

Nu ska jag plocka undan lite av morgonstöket innan dagis!

Ha det bra!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0