Så här såg det ut hos oss i morse

Hej!

Emma var överlycklig när hon vaknade vid halv sju tiden...hon sprang från sitt rum och väste med morgonhes röst: mamma, mamma, mamma, mamma kom och titta!
Jag förstod hennes glädje så jag masade mig ur sängen och ställde mig bredvid henne i fönstret och tittade ut på snön som kom inatt.
Det snöar fortfarande just nu och Emma har redan varit ute och byggt snögubbar!
Hon sjunger bjällerklang, pratar om att tomten kommer nu snart mamma, vi måste ta in en gran och vi måste gå till pulkabacken.
Jag vill helst kura i hop mig med barnen i soffan med tända ljus och tindrande barnaögon (de ska vara stilla också) och titta på film.
Vet att mitt förslag kommer bli nedröstat, bigtime! så det är väl bara att sätta på sig långcharlingarna och masa sig ut i snöyran.
Hugo ställde sig i vardagsrummet och tittade ut genom våra golv-tak fönster och såg jätteförvånad ut...han stod kvar i säkert 5 minuter och bara tittade.



Som tur är tog vi vårat förnuft till fånga igår och bytte däck på bilen (volvon) så Peter skulle slippa halka runt på morgonen när han åkte till jobbet.
Det är ju trots allt en bit till Frövi och idag skulle de inte samåka heller.

Idag är det Fredag, veckorna går så fort tycker jag...kanske för att jag inte jobbar.
Tycker det är så skönt när det blir helg och Peter kan vara hemma med oss.
Han ska dock spela på Lördag kväll på en 40-årsfest.
På Söndag åker vi till Grythyttan och firar Åsa, det ska bli kul för nu var det länge sen jag var där.
(hoppas på bacon/broccoli-paj samt tacopaj och sallad)

Två månader kvar på detta år, sen blir det 2009...
Emma längtar så tills julafton och vad hon inte vet så har vi redan köpt lite julklappar till henne och Hugo.
Skulle hon veta det, skulle det bli enormt mycket tjat!

Nej, långchalingar, ytterkläder och ut i snön...burr!

Trevlig helg!!

//E

Kommentarer
Postat av: Daddy Cool

Äckligt nyttig mat du föreslår. Nä tacka vet jag kebabtallrik från BERRABURRA.

2008-10-31 @ 10:12:45
Postat av: Daddy Cool

Berätta för Emma o Hugo, att morfar sett spår i snön i G-hyttan, det KAN ha varit TOMTEN.

2008-10-31 @ 11:28:34
Postat av: Daddy Cool

P.S. Jag har stulit bilden på Emma i snön, till skrivbordsbild. D.S.

2008-10-31 @ 11:30:19
Postat av: Åsa

Svar: Haha, ja men du kollar nog säkert med din familj. Varav peter och vad jag antar två sovande barn :)

2008-10-31 @ 22:01:36
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: Åsa

Svar: Absolut! Nu är det dessutom många på jobbet som försöker sluta, kan ju se upp till dom! :)

2008-11-01 @ 10:15:26
URL: http://mrscash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0