Hugo och Strippan slåss

Hej!

Oj då ser att rubriken kan missuppfattas en aning!
För dem som inte vet så har vi en katt som heter just Strippan.
Hugo anfaller henne från sin gåstol när gammelkattan ligger och vilar, då blir hon sur som bara den!
Hon är ganska snäll dock, men hon visar att hon menar allvar.
Hon vevar till honom på handen när han försöker sträcka sig efter henne.
Hon fick hållas så han lär sig...(var dock med så hon inte rev han).
Han fattade tillsist iaf och blev mycket försiktigare.

Strippan uppfostrade ju Emma när hon var liten också och idag är de "bästa vänner".
Strippan sover hos Emma och går till Emma för att gosa.

Våra katter visar ganske väl vad de tycker och känner.
Strippan, hon mjaour till och vevar med tassen när hon tycker att det räcker.
Först MJAAOOOUUU...lyssnas det inte då blir det en smäll.

Sigge, ja han bryr sig aldrig...man kan nog göra nästan vad som helst med den katten och han bara stannar kvar.
Hugo ryckte han i rumphåren en gång och det gillade han dock inte och mjaouade till lite.

Torsten, ja den katten hinner Hugo knappt se röken av för han sticker så fort ett barn närmar sig.
Han har precis börjat acceptera Emma.

De är speciella våra kissar och det kommer bli tomt den dagen de lämnar oss.
Har sagt att den dagen alla tre gått bort vill jag inte ha några mer djur...men det vet jag hur det kommer bli med den saken.

I kväll är det babysim igen men ingen barngympa för det är höstlov och då skulle det vara stängt.

Emma var världens duktigste tjej igår!
Hon var på sista kontrollen på BVC och fick vaccination.
Inte ett pip sa hon när hon fick sprutan i armen.
Duktiga tjejen som belönades med present efteråt!
Hon vägde 21,7 kg och var 116,5 cm lång.
Min stora fina tjej!!

Häromdagen när vi handlade så köpte vi en pumpa som Emma och jag tänkte göra till en Halloween lykta att ställa på trappen.
Hon är så stolt över sin pumpa att hon kör runt med den här inne i en liten vagn. :)
Vi gjorde samma sak förra året och hon älskar ju allt sånt pyssel...och jag med.

Nej nu ska jag underhålla den minsta av oss!

Aurevoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0