Grythyttemarken

Halloj!

På order ut av min far så skriver jag ett litet inlägg.
Idag har vi gått på Grythyttemarken som alltid är första måndagen i maj och första måndagen i oktober.
Nästa gång det är marknadsdax så är det julmarken!!
Jehooo!!
Jag älskar julen!
Mycket god mat, pynt, pyssel och förberedelser.

Börjar redan kolla recept på julmat och julbak.
Iiii det ska bli så kul.
Baka kola, knäck och mozartkulor är standard.
Nej men hallå vad jag längtar!

Tillbaka till marken då.
Mycket folk en sådan solig dag som denna.
Men samma saker som på alla andra marknader.
Emma shoppade ju hej vilt så klart, det är ju standard.
Men det är ju klart att för ett barn finns det ju ganska mycket gejer att köpa.
Det är ballonger, sockervadd, godis, en liiiiten karusell och lite smågrejer.

Snart ska vi äta mat som mor har fixat till....tänkte skriva lagat till men då skulle jag bara fått en kommentar om att var maten trasig.
Ni kan ju bara gissa vem som skulle skrivit denna kommentar! :)
Jaja iaf skulle vi käka schnitzel här....det var läääänge sen jag åt!
Gott ska det bli!!

Ska nog ta och skriva in ett nytt recept till er.
Tycker det är kul att skriva och framförallt recept....
Det är nog därför jag blivit matklubbenberoende!
Kollar nya recept varje dag där och skriver in mina egna, så andra kan ta del av.
Sen kan man betygsätta varandras.
Kul....

Köttgryta med svamp

4 portioner

Ingredienser

400 g skinkschnitzel
200 g färska champinjoner
1 gul lök
1 msk vetemjöl
3 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 dl grädde
Salt
Vitpeppar

Gör så här

Strimla köttet. Bryn köttet i en traktörpanna. Hacka lök och skiva champinjonerna. Tillsätt lök och champinjoner till köttet.

Strö över mjölet. Späd med vatten och buljongtärning.
Koka i 15 minuter. Smaka av med grädde, salt och peppar.

Serveras med ris och en grönsallad.

Nej nu ska jag ge min son lite mat!

Hoppas köttgrytan smakar bra...den är lätt att göra och går fort! Det är smidigt!

Ha det bäst!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sitt in och skryt över att du får äta Mammas mat, speciellt SCHNITZEL!!!!

Själv sitter man på jobbet, har varit här sen halv 8 i morse...

Och jag har ätit en färdig räkmacka från Ica, det du!

2008-10-06 @ 17:10:08
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: Daddy Cool

Vaddå recept på julbak!!!!! Alla vet väl att Tomtens bak är röd o rund! Typ.

2008-10-06 @ 18:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0