Föräldragrupp

Hejsan!

Har varit på föräldragrupp med Hugo idag och jag lovar att det var nog den torraste människan jag mött som informerade.
Det handlade om säkerhet och sådana "ledare" blir oftast överdrivet arbetsskadade av sitt jobb.
Det kan jag lova att hon var!
Jag tappade intresset efter två minuter...
Var dock kvar tills det var slut, för Hugo tyckte det var jättekul att leka med andra barn.
Ja, eller leka och leka...titta, klappa och ta leksaker från varandra var det de mest gjorde.

Det är nyttigt för han att få träffa andra barn ( än sin syster ) så han blir social.
Fast han träffar ju andra barn än Emma nästan varje dag för han är ju med till dagis.
Det är viktigt att de är vana vid andra barn när de sen börjar på dagis tror jag, för då tar de för sig lite mer och blir inte ståendes i ett hörn och bara tittar.
Man ser ju på han när vi är nere på dagis att han har askul med alla barn och leksaker, så han kommer nog inte ha några problem.
Han skulle nog säkert kunna vara därnere ett par timmar redan nu och ha kul, det märks.
Som jag sagt tidigare så har han nog världens längsta inskolning.
Han kommer ju redan känna fröknar och barn när han ska börja....smidigt!

Tillbaka till föräldragruppen då...

Tycker det blir så överinformerat om man kan uttrycka sig så.
Jag behöver inte veta i vilken ordning fallskador inträffar...vilka fallskador som är topp tio osv.
Det är inte intressant med statistik på sådant.
Det är bättre med riktiga Labc kurser!
Om nåt händer hur ska jag göra då...det är bättre, för olyckor kommer alltid inträffa.
Man kan ju inte ständigt vaka över sina barn fastän jag gärna skulle vilja...

Visst kan man säkra hela hemmet, ha bästa skyddutrustningen på barnen när de leker...men nån gång skiter sig det systemet med och då är det bättre att vara beredd.

Sen är det ju självklart att man ska göra det man kan för deras säkerhet, men det behöver ju inte gå till överdrift.

Tror nog inte det var någon utav föräldrarna idag som lyssnade helhjärtat.
Alla såg bara allmänt uttråkade ut...tills det blev fika. :)
Det som var kul var ju att barnen hade kul med varandra.
Det var som en enda ormgrop på mattan med leksaker...bebisar överallt som kröp, rullade, sprattlade, klättrade på varandra, skrattade, ryckte i kläder och lekte.

Sötnosar...

Nej, nog för idag...

Ha det bra!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0