Emma 5 1/2 år och Hugo 6 månader

God dag!

Har stått och skalat kålrot, morot och potatis och håller nu på att koka dem så Hugo ska få sin favvo, Rotmoset.
Gjorde ganska så mycket så jag kan spara lite.
Vill inte frysa ner hur mycket som helst för då får han ju äta samma sak jämt och det är ju roligare att variera.
Vill inte heller att ha ska tröttna på smakerna.
Så lång tid tar det ju inte att koka morötter, potatis och kålrot, broccoli, palsternacka eller vad det nu är han ska få äta.
Tycker han ska få så färsk mat som möjligt för det vill ju jag äta.
Potatis kan man ju iaf inte frysa så det blir fräscht.

I morse fick han macka med smör och leverpastej på.
Det var riktigt mums.
Han är dock inte så jätteförtjust i havregrynsgröt, så jag ska prova nåt annat.

Han gillar som mest frukt och rotmos.
Barn gillar ju mycket smaker så jag förstår han.

Grattis till mina underbara ungar på eran halvårsdag!



Den ska vi fira med bakelse till båda.
Hugo ska få äta sin alldeles själv på sitt vis.
Naturligtvis ska Emma också få äta sin själv! :)
Vet inte vad jag ska baka än åt dem, har ej bestämt mig...kanske ska köpa någon.
Något med riktigt mycket klet och kladd i ska det vara iaf!!!

Nej hoppsan vad tiden går fort, måste äta nåt.


Ha det bra!


//E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0