Våffeldagen

Hola!

Idag är det Marie bebådelsedag, och våffeldagen. Tänkte fixa några våfflor till mig och Emma till mellanmål. 

                                                          
Frasvåfflor med grädde...

3 dl vetemjöl
2dl kallt vatten
3 dl visp eller mellangrädde
 ( 7-9 laggar )

Vispa ihop mjöl och vatten till en jämn smet. Vispa grädden tjock och blanda ner den. Hetta upp ett våffeljärn. Grädda våfflor....

Detta recept ska jag nog följa idag...annars finns det ju paket med våffelmix som man bra blandar ut i vatten....smidigt det med. tycker dock inte att detta recept verkar särskilt svårt heller.

Idag är det jordens snöväder här i Striberg, och jag antar att det är likadant lite överallt häromkring. Ser ut som ett julkort när man kollar ut genom fönstret. Skulle gärna vilja åka iväg någonstans där det är varmt och skönt. Thailand kanske eller nåt karibiskt land, skulle vara härligt nu mitt i detta skitväder om man får säga så. Det är ju normalt med snö i Mars och även April men jag vill iaf inte ha någon snö just nu.

Just ja, idag måste jag ringa och boka badhuset till Emmas kalas. Hon har pratat länge om att ha ett badkalas så det är väl klart att hon ska få ha det då när hon fyller 5 år. Lite osäkert är det ju dock med tanke på att hon fyller ganska snart och bebben inte ploppat ut än.

Tack å hej

Kommentarer
Postat av: Fanny Gillbjer

va är det våffeldagen idag?!!?
måste ju käka våfflor då:P

hah

kika gärna in min blogg om du har lust ;)

2008-03-25 @ 14:09:15
URL: http://fannygil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0