Skål mamma!!

Har läst om den helt otroligt dumma rekomendationen från livsmedelsverket att kvinnor som ammar visst kan dricka nåt glas vin då och då. Helt sjukt tycker jag, kan man inte avstå under de månaderna man är gravid och ammar så tror jag att nåt är riktigt fel!! Nåt måste ju vara riktigt fel om man inte kan avstå alkohol en sådan kort period i livet! Tycker inte att barn och alkohol hör ihop på något sätt alls.

Visst kanske det inte skadar barnet, men det blir påverkat...följde debatten igår när en dum kossa ( ! ) säger att det är ingen fara för barnet om man dricker 1-2 glas vin och sedan ammar för det enda som händer är att barnet får lite sömnstörningar och sen så stör det maten en aning också! Men det kan barnet ta i fatt senare...Öhh hallå i stugan...Hör hon inte själv hur det låter? Alltså drar iaf jag slutsatasen av att barnet blir alkoholpåverkat.

Alkohol i alla former är en vuxendryck som inte ska komma i närheten av barn, alltså ska det vara nolltolerans...vi vet ju alla att alkohol är skadligt, i vissa fall skadligare än narkotika läste jag tidigare.

Nolltolerans ska det vara, då kommer mindre barn fara illa, både nu och senare i livet! Det är min åsikt, som jag tror på. Alla väljer ju själva hur de vill leva sina liv, men jag skulle aldrig ha samvete att dricka alkohol. Vågar inte riskera att nåt ska gå snett med mitt barn bara för jag vill dricka en öl eller ett glas vin. Alkohol betyder inte så mycket för mig... 

Sen finns det de som aldrig skulle kunna stanna vid de där 1-2 glasen heller...vaddå ett eller två glas då är det säkert ingen fara med 3-4 glas sen börjar man bli lullig och då vet ju alla att det kan vara svårt att sluta...hur bra mamma är man då? ( eller pappa )....

Har man avstått tidigare så varför kan man inte fortsätta avstå nu? Om någon säger att det är okej att slå sitt barn, gör man det då? Jag tycker inte skillnaden är så stor...ungar och alkohol ska inte existera i samma mening ens.

 http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2028461.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0