Recept

Hej hej!!

Eftersom jag älskar att skriva och tycker det är kul med recept så har jag en bok som jag skriver upp allt som är gott i så jag inte glömmer. Det gäller både mat och bakning. Tänkte dela med mig av ett av recepten...

Köttgryta med svamp ca 4 pers

400g skinkschnitzel
200g färska champinjoner
1 gul lök
1 msk vetemjöl
3 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 dl grädde
salt o vitpeppar

Strimla köttet och bryn det i en djup stekpanna eller liknande.
Skiva champinjonerna i tunna skivor, tillsätt dem och hackad lök till köttet.
Bryn en liten stund.
Strö över mjölet och späd sedan med vatten och buljongtärning. Koka i 15 minuter. Smaka av med grädde salt och peppar.
Servera med ris och en grönsallad.

Detta är gott och går fort att göra så det passar bra om man vill ha en köttgryta och har lite med tid.

Så ja..
/ E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0