Onsdagen den 12 Mars

Hejsan!

Har precis avslutat det Emma och jag påbörjade så fint, muffinsbak. Hon har tjatat i två dagar att vi ska baka muffins och så gjorde vi då det idag. Men när alla ägg var knäckta och resten av ingredienserna var iblandade så var det inte kul längre. Emma gick iväg och tittade på disney channel medan jag fick klicka i smeten i formarna. Hon kom tillbaka när de var färdiga att äta.

2 veckor och tre dagar kvar....ryyyys....kan bli tidigare  och kan bli senare.

Idag ska vi nog ( om vi orkar ) packa BB väskan, plocka upp vagga och spjälsäng, skötbord osv. Men om jag känner mig själv rätt så kommer detta inte göras förrän jag står där med värkar och inte har någon väska packad. Haha...Får perioder under dagarna med lite små panik för att det är så nära nu och vi har knappt förberett nåt. Men sen inser jag vad jobbigt det är att packa och bära upp massa saker från källaren så jag förtränger allt lika fort. Måste ta tag i det snart....Eftersom Emma kom tidigare än beräknat finns det ju goda chanser att denna bebis gör det med. Det är ju trots allt så att de flesta bebisar föds from vecka 38-42, och vecka 38 når jag på Lördag iiiiii..... Det går för fort!! samtidigt som jag vill ha det avklarat...svårt att beskriva...det kommer bli sån omställning med bebis i huset igen...både kul och jobbigt.

Detta år är ett riktigt bebisfödar år i bekantskapskretsen...vi känner skitmånga runt om kring oss som ska få barn. Kul tycker jag!!


God mat...

Thairäkor med Tagliatelle 3-4 port ( jag brukar dubbla satsen )

400 g skalade frysta räkor
Tagliatelle
200 g frysta sockerärtor
200 g minimajs
2 msk olja  
2 tsk curry
1 tsk socker
400 g kokosmjölk            
1 msk flytande hummerfond
peppar

Halvtina räkorna. Koka pastan. Dela majsen på längden. Fräs grönsaker med curry och socker i oljan. Häll i kokosmjölk och fond. Låt puttra i 1-2 min. Vänd i räkorna. Servera genast med pastan. 

Perfekt lunchmat!!  Går fort är gott och man kan göra mycket av det.

Nej nu ska jag vika tvätt, den har blivit lite lidande eftersom jag köpt massa nya böcker på bokrean som jag sträckläst.

Puss och hej                

Kommentarer
Postat av: Erika

Det där receptet ska jag nog laga imorgon ;) jag har ju blivit duktig o äter bara husmanskost på jobbet, jag borde få medalj :D

2008-03-13 @ 23:46:39
Postat av: Eva

Duktiga du!!

2008-03-14 @ 15:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0