Ingen bebis än

Hejsan!

Nu har vi ungefär 1 1/2 vecka kvar till utsatt datum och tiden går segt! Man vet ju inte när han behagar komma, kan ju ha bebis ikväll eller om 3 veckor...ingen som vet.

Det är nu som det är som tråkigast av alla grav-månader. Det är ju samtidigt väldigt svårt att sysselsätta sig med nåt tidsfördriv också. Kroppen orkar ju inte nåt...om jag tex handlar på dagen och gör några ärenden på stan samt lagar mat så är fötterna helt paj. De känns som två stora blåmärken...
Har gått upp ungefär 16 kg till nu så jag är nöjd, tycker inte det är så farligt...med Emma gick jag upp 18 och de försvann på några månader.

Har ju inge kläder att ha längre och jag vägrar köpa nya, så det är tråkigt att jag inte kan sitta ute speciellt länge heller när det har varit fint väder. Kör stenhårt på Peters kläder just nu, stackarn...det är ju de enda som passar.

Peter började på sitt nya jobb igår och han trivs ypperligt! Tycker det är ett toppenjobb, så det är skönt att det ordnade sig för honom. Det enda tråkiga är att det är ganska lång resväg varje dag och han har ingen att samåka med just nu.

Snart fyller min stora tjej 5 år också...helt otroligt vad tiden gått fort. det känns som om hon var bebis igår. Hon är så stor och duktig och kan klara av så mycket själv. Helt klart den bästa åldern hittills måste jag säga. Man kan göra så mycket tillsammans med henne som hon har intresse för och uppskattar. Som att gå på bio, disney on ice var vi ju på i vintras osv...och hon sitter still och är intresserad hela tiden.

Hon klär på sig själv, äter själv, sover själv, leker ute med kompisar utan speciellt mycket passning, följer med kompisar hem, hjälper till att duka,hjälper gärna till att laga mat i den mån det inte är farligt, släpper in och ut katterna och ger dem mat. Sen är det ju också kul att konversera med en 5 åring...de har så mycket klokt att säga och ser på världen på ett annat sätt än vad vi vuxna gör. Man får sig många skratt och tankeställare av vad hon har att säga för hon uppfattar så mycket mer än vad man tror.

Är väldigt glad att hon är så stor när hon ska få ett småsyskon för då kan hon få vara mer delaktig och hon kommer förstå och komma ihåg saker. Visst blir det ju en konkurent som kommer, inget snack om den saken för hon är ju väldigt mammakär men då är det så skönt att man kan prata med henne och förklara. Sen var ju hon först så man får ju akta sig för att hon ska bli undanskuffad. Hon ska ha sin vardag, fast med ett syskon...inga konstigheter. Vi måste ju göra samma saker med henne som tidigare i den mån det går. Hon är ju ett väldigt aktivt barn som behöver stimulans och lite äventyr. Hon har ju alltid fått följa med oss på alla olika saker sen hon var bebis så hon har gjort mycket för att vara 5 år. Min lilla fis....

Alla undrar vad vi har för namn på bebisen som kommer...men vi har inte bestämt nåt än. Det är så svårt med killnamn tycker jag...tjejnamn har vi men nu ska det ju inte bli en tjej sägs det. Emma har dock bestämt att han ska heta Ville så vi får väl se hur han ser ut när han behagar komma ut.

image76

Nu ska jag gå ner och stoppa in en maskin tvätt sen äta något, hämta Emma på dagis.

Hej hej


Kommentarer
Postat av: Åsa

*Wille

2008-03-18 @ 19:06:36
URL: http://mrscash.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0