Hoppas jag slipper gå över tiden!!!

Hej hej!!

Nu får bebisen komma när han vill, börjar få ordning på saker och ting. Spjälsängen upptagen från källaren och vaggan likaså. Alla bebiskläder är tvättade och torra samt bebis-sängkläder. BB väskan är packad och Emmas väska. Blöjor, tvättlappar mm är inköpta som jag ska lägga ordning på skötbordet så det är klart.

Idag var vi hos barnmorskan på kontroll igen och allt såg fint ut. Huvud nedåt, hjärtljud fina runt 140, magen mätt och jag har följt normalkurvan hela tiden, och jag är vägd. Har gått upp nästan lika mycket som med Emma, så jag är nöjd!! 18 kilo med kläder och skor... Så nu kan han komma när som helst...fränt fast skrämmande!! Vi skrev också ihop en sammanfattning om hur graviditeten varit samt hur jag vill ha smärtlindring vid födseln. Jag valde att inte ha smärtlindring som förra gången utan bara lite lustgas vid behov, tyckte inte det var så farligt eftersom det gick fort. Men skulle förlossningen dra ut på tiden så tar jag gärna nåt starkare :)

Är nu bara orolig att det ska gå så fort att man måste beställa ambulans. Förra förlossningen gick ju så fort. Var på BB 3 1/2 timme innan hon var född och själva förlossningen tog bara ca 1 timma (  alltså krystvärkar ). När vattnet gick tog det 40 minuter innan hon kom. Sen så kom hon ju innan planerat förlossningsdatum så jag hoppas att denna gång blir nåt liknande. Fast andra barnet brukar gå fortare. Nästa Fredag skulle passa perfekt...gärna vid sex snåret så Peter hunnit hem från jobbet ;)...skulle vara skönt om han var framme vid 20.00 så vi kan kolla så ska det låta sen ska jag hem nästa dag till påskamiddagen...haha...skämt och sido...tänk om det blir så...iiii vad otäckt!!

Måste ta en magbild också...det var längesen nu...mycket att tänka på och planera...men är det nåt jag är bra på så är det just att planera och förbereda saker.

Just nu har Emma sin "pojkvän" på besök ( hon kallar honom det )...och det fnissas som bara den ute i vardagsrummet...de fick lugna ner sig en stund med Peter Pan för det har stojats sen klockan 14.00...Ha ha...jag sa det till Peter att fy faaan för att ha två jämngamla barn i 5 årsåldern...Är glad att vi har mellanrum mellan våra...såååå glaaad!! Man blir helt tom i huvudet efter en stund av allt prat alla frågor mm...och då är ju ändå 5 års åldern ganska lugn jämför med 2 års åldern som är jobbig nog. Och inte tala om 3 års trotset!! Haha...men man står ut de få åren man får ta hand om dem sen har jag bara min stora 1,92 m baby kvar...;) Det kommer bli en bra tid det med.

Nej nu vill jag att våran son ska komma så jag får snosa och pussa på honom lite...för nu har Emma blivit så stor och stark att hon lyckas ta sig ur puss och kram greppet och tycker det är pinsamt att pussas, men jag antar att det kommer drastiskt tillbaka när lillebror kommer...det räknar jag med min stora fina tjej!!

Melodifestivalen i morgon!!

Så ska det låta idag!!

Jag uppdaterar er om läget, ha det bra min vänner och bekanta!! Och jag saknar er skift 2!!! Kram på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0