Glädjerus

Hej hoj!

Skrev ju förut om att mäklaren var här och värderade om huset efter utbyggnaden. Igår fick vi beskedet om vad han tyckte det var värt...och det blev bra!

Vi köpte ju huset för 6 år sedan för 265.000 kr och idag är det värderat till 900.000 kr....Så jäkla otroligt kul att ett hus i Striberg kan bli så mycket värt. Fick nästan en chock när Peter berättade det, hade absolut inte räknat med det, inte ens hoppats. Hade vi bott inne i stan eller på nåt annat ställe med bra läge så hade jag ju kunnat förstå värderingen men när man bor i Striberg är man inte van vid det. Så i morgon ska vi till banken och skriva om lånen så de blir lite förmånligare.

Snart ska jag åka in till stan och hälsa på hos försäkringskassetanterna...har äntligen fått tag i dem. Hoppas bara att bensinen i SAAB:en räcker...iiii...har inte orkat tankat de gånger jag varit där...får skylla mig själv. Var till och med på Statoil en sväng sist men jag ångrade mig och åkte därifrån. Lite korkat känns det nu, jaja...vi får väl se om jag tar mig in, annars får jag väl gå.

Emma är på dagis idag och är mycket nöjd med det, för det har ju kommit massa snö!! skitkul tycker hon...jag är ju så tråkig nu att umgås med för henne...bara trött och har inga som helst kläder jag kan komma i så vi kan vara ute om dagarna och leka.
Måtte den här lilla skrutten komma snart nu så jag kan bli en snäll, kul mamma igen som åtminstånde kan vara ute.
Just nu vill jag ju bara sova...är ständigt trött eftersom jag inte kan sova om nätterna, och eftersom Emma är hemma med mig för det mesta kan jag ju inte vila ifatt på dagen heller.

Mycket trött och tråkig, försöker dock göra det bästa av situationen och göra sånt jag orkar...så som att bada med henne, rita , pärla, titta på tv ( SÅ JÄKLA TRÅKIGT MED BARNFILM! ) mm.

Nej nu måste jag in till stan, har tid klockan 11.00.

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godmorgon på dig ;)

2008-03-26 @ 10:43:21
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0