Emma von Anka

Hej hej!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag, är helt fantasilös eller så är det så att jag skrivit så mycket de senaste dagarna att jag tömt mitt ordförråd.

Idag funderar vi på att åka till Örebro en sväng när Peter slutar jobba. Vet inte vad vi ska göra där för det var Peter som gav förslaget. Han skulle förståss behöva nya kläder, men om jg känner honom rätt är det INTE därför han vill åka dit. Han klagar jämt på att han har dåligt med byxor men när han sen har chansen att handla nya säger han bara: ähh jag orkar inte...jag förstår inte det där.

Kan ju alltid shoppa lite till min tös i stället ;)
Skulle behöva massa kläder själv men jag väntar med att handla till efter förlossningen som by the way aldrig verkar vilja sätta igång!!!Minsta lilla man känner i magen blir man överlycklig, sen böjer man sig fram och märker då att jaha det var bara en fis. Hahahaha.....

Emma och jag har suttit och pärlat här på förmiddagen så nu är hennes anka äntligen färdig. Jag skulle pärla ett blått litet hjärta åt lillebror men det tyckte INTE Emma, du kan göra ett till mig istället!!!
Jag sa till Emma att vi kan väl köpa lite nya pärlor idag när vi åker till Örebro, med glitter på. Hon sa då, ja men då får du ta dina pengar ;)
Haha hon är såååå otroligt snål den där lilla damen. Jag frågade då vad hon tänkte köpa för sina pengar och då sa hon; jag vet inte riktigt, men nåt dyrt! jaha sa jag men då tar ju pengarna slut...jag ska INTE handla nåt dyrt sa hon då kvickt ungen...Ibland när man handlar med henne säger hon att om det blir dyrt kan väl du betala mamma.

Ekonomisk för att vara 5 år. Fast sen så är det ju även så att hon vägrar sätta in sina sparpengar på banken för de ska hon ha själv! Går inte att förklara för henne att det blir mer av dem om man låter banken ta hand om dem. Hon är dock fullt medveten om att de pengar som är i spargrisen ska hon ha när hon blir vuxen, men hon tänker behålla dem tills den dagen också. Får väl mygla iväg dem när hon inte ser, men det värsta är att hon har stenkoll på pengarna för hon älskar att sitta och räkna dem, Emma von Anka....

Frågade henne härom dagen vad hon ska jobba med när hon blir stor och då svarade hon att hon ska jobba på dagis...måste få henne att ändra uppfattning...det blir ju inte mamma rik på ;) Ska säga till henne att om man jobbar som läkare eller ingengör, flygkapten mm så får man JÄÄÄÄTTE mycket pengar...Ännu bättre om man blir tennisproffs eller golfproffs!! Då kanske snålvargen vaknar i henne och hon redan som 5 åring ställer sig in på nåt sådant.  Moahahaha ;)

Nej nu skriker hon inne från vardagsrummet om att hon vill ha glass och godis, kakor, saft mm...så jag antar att hon börjar bli hungrig...ska ta och tillaga lite krubb så hennes lilla mage blir nöjd.

Ha det bra allihop...

/E


Kommentarer
Postat av: Pappsen - morfar

JA DEN SOM SPAR, HON HAR. MEN, MAN BLIR INTE RIK PÅ STORA INKOMSTER OCH SMÅ UTGIFTER. PROVA I STÄLLET SMÅ (ALT STORA) INKOMSTER OCH INGA UTGIFTER.

2008-03-29 @ 10:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0