Askonsdag eller nåt...

Hejsan!!

Idag är det lungt här hemma. Mäklaren var här och värderade huset efter utbyggnaden. Vi har ju mycket kvar att göra men det syns ju nu hur det kommer bli. Hoppas att han tyckte det blev bra så vi kan skriva om lånen så de kanske sjunker en aning.

Snart ska jag och min skrutt åka in till Nora och fixa lite grejer inför påskhelgen. Vi ska inhandla lite påskliljor, godis till kärringarna osv. Sen måste vi fixa lite ris också som hon kan få klä med ägg och fjädrar. Hon älskar att plantera så jag har faktiskt grävt upp lite tussilago som hon ska få sätta i kruka ute på trappen. Det blir nog tjusigt tillsammans med påskliljorna.

Igår var vi till badhuset med Emmas kompis så de fick plaska runt ett par timmar i vattnet. Fattar inte att de orkar kravla runt så där i vattnet i flera timmar. Det måste ju bli asjobbigt! Jag själv höll mig på land, ser lite grotesk ut nu så jag kränger inte på mig badkläder. Får uppdatera med bild senare....

I morgon ska Emma till dagis i 5 timmar, så då ska jag passa på att vila. Är fruktansvärt trött, vaknar vid 5 varje morgon och är skitpigg...helt sjukt...sen är jag ju halvdöd hela dagen. Sover ju riktigt illa på natten också, vaknar säker tre-fyra gånger...varav någon gång per natt dröjer det ett par timmar innan jag kan somna om.
På fredag är Peter ledig, skönt tycker jag! Det är riktigt jobbigt att sköta markservicen här hemma när han jobbar. Det blir nog bättre när lillfisen vill komma ut. Han är även ledig på Måndag så 4 dagar får jag lite avlastning!! Inte för att det är sååå mycket att göra men det räcker med tvätt matlagning, dammsugning och aktivering av en 5 åring. Sen är fötterna paj...

Ingen kan väl ha undgått det tragiska som hänt i Arboga, där två småbarn 1 och 3 år blev mördade samt mamman svårt skadad. Förstår inte hur någon kan döda ett barn, så jävla fegt! De är ju så försvarslösa och oskyldiga. tänk när mamman vaknar upp och får veta att båda hennes små barn är döda. Fy fan det ryser i mig!! Så jäkla tragiskt...Skott i pannan på den som gjort det skulle det fan vara! Han eller hon om någon förtjänar inte att leva! Nu kanske jag är hård men det är så jag skulle reagera om det var mina barn.

Nu vill jag ha VÅR!!!

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0