Annandag påsk

Hejsan!!

Eftersom jag skriver så ligger jag INTE på BB...Hmmpfh :(

Igår var vi till Grythyttan och hälsade på hos mor och far, där vi åt middag med dem och syster, bror samt faster. Mkt trevligt och gott naturligtvis! Vi hälsade även på hos Elsa och mormor Vanja.

Emma hade en så skön min när vi satt hos Elsa på ålderdomshemmet.
Hon sitter i rullstol och det tycker inte Emma är nåt märkvärdigt men hon pekade på en lift och undrade vad det var.

Jag berättade att man använde den när man ska lyfta folk som inte kan gå till säng, toa osv. Emma undrade då varför Elsa inte kan gå och Elsa sa att hon har ju bara ett ben.

( hon har diabetes och fick bensår så hon fick ta bort benet från låret ungefär.)

Nehej sa Emma...jo sa Elsa och pekade på var benet skulle suttit... Nehej det tror jag inte på sa Emma du har gömt det under kjolen!!...Då rycker tanten upp kjolen och visar Emma stumpen...och jag lovar att Emmas ögon var som tefat!! Sen frågade hon inte mer...Haha det såg så kul ut!! Hon blir härdad vår dotter...
Det är bra det för då klarar hon livets konstigheter förhoppningsvis utan fördomar.

Idag snöar det ute, mindre kul tycker jag men Emma tycker det är skojsigt!! Vill ju bara ha vår nu, värme och sol, klarblå himmel, torr och grön gräsmatta ( och inte uppgrävd lerig trädgård ). Synd att hon inte kan gå ut idag då när det snöar för hon är rätt så förkyld.
Vi har roat oss ändå med att pärla pärlplattor, ganska kul faktiskt. Hon är riktigt duktig på alla sådana där estetiska saker som att rita, pärla, sjunga osv...och hon tycker det är kul. Det är bra det för då blir det mycket enklare för oss eftersom vi också tycker det är kul, och man kan ta till sånt sådana här dagar.

Just nu håller jag på att lagar en rotsaksgratäng som vi ska äta kassler till. Gott gott, tycker vi alla...speciellt Peter konstigt nog. nej nu ringde äggklockan så det är dax att ta bort rotsakerna från spisen och lägga dem i en form och på med ost och lite grädde.

/ E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0