39+5

Hejsan!

Jaha här sitter jag helt ensam i vårt hus och bloggar när det är sååå fint och härligt väder ute. Varken har ork eller kläder till att gå ut och gå just nu, tyvärr. Får ta igen allt sedan när jag kan röra mig lite smidigare.

Emma är just nu på dagis fram till klockan 14.00, då jag ska hämta upp henne. Sen ska vi åka in till stan vid 16.00 för att möta upp Peter vid banken. Ska bli så skönt att få skriva om lånen, byggkredit är fan inte gratis!!
Kan fortfarande inte smälta att vi lyckats få upp värdet på vårat hus så mycket...kan inte låta bli att undra vad det skulle varit värt om det låg inne i stan eller vid Nora sjön.

Vi har ju på 6 år ökat värdet med 635.000kr. Det blir nästan 106.000kr om året om jag tänkt rätt. Vi köpte nog huset i rätt tid och så ritade vi en smart lösning för att få mer area.
Sen är det ju så att vi rustat lite överallt de här åren...nu är det i stort sett bara köket kvar och det har vi alla grejer till nere i källaren. Så köket kan vi ju ta tag i när vi har lust, men framförallt tid.

Oj oj...måste gömma mig lite nu ( är ganska svårt, med denna kroppshydda jag har ) för sotarn är här och jag sitter alltså i trasiga långkalsonger och linne som är för kort. Iiii han är uppe på taket nu, hoppas han inte sett mig och vill komma och fråga nåt för då skäms jag ihjäl!! ;)

Eftersom jag är så trött på denna graviditet så ska jag skriva ner det som varit/är positivt med den också medan jag kommer ihåg.

* Fått otroligt fin hy...
* Håret blir aldrig fett...tvättar kanske det var tredje dag, förut varje... för jag var tvungen!!
* Mindre ont i ryggen...konstigt nog...har ont men inte inflammationer som jag brukar...
* Blivit extremt mindre fåfäng...eller har gett upp kanske jag ska skriva :)
* Mer ordningssam av nån konstig anledning...
* Börjat laga all mat från grunden nästan alltid...kan ju bero på att jag fått mer tid också...
* Får vara på den plats jag älskar allra mest, hemma...
* Ska snart få en bebis...

Kommer inte på fler saker just nu men nu har jag printat ner några iaf. Kul att gå tillbaka och läsa senare...

Det är ju många som väntar barn detta år...

Tror Carro och janne får en flicka iaf, är helt övertygad om det. Skulle vara kul för jag kommer ju aldrig mer att få köpa dessa små rosa söta flickiga kläder eftersom det från min sida är barnstopp nu när denna lille pojk är född. Vad alla än säger så finns det mycket finare kläder till tjejer! Det är därför Emmas garderob knappt går att stänga...

Nej nu måste jag ta tag i mitt liv och göra nåt vettigt!! Ska tvätta :)

Puss och hej



Kommentarer
Postat av: Johanna

Gissa vem som börjar jobba på skift 2 på onsdag!?
=)
*kramis*

2008-03-28 @ 10:13:52
Postat av: Gräsberg

Haha, ja du ser!!genom proffice antar jag...så det blev inget pluggande?

2008-03-28 @ 11:33:15
Postat av: Johanna

Ja, det är gm Proffice. Ska skriva kontrakt på måndag... Jo, blir pluggande till hösten som det var planerat. Detta är ju bara sommarjobb, fast det börjar redan i april...
=)

2008-03-29 @ 11:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0