Synd om mig....

Hejsan!

Fick lite ork över att skriva ett par rader så jag tänkte informera er om läget här i Striberg just nu. Var hos Mvc igår och kollade upp graviditeten, allt såg bra ut med bebben men jag är som ett jäkla lik. Vi lyssnade på hjärtljuden som ligger runt 140 så det var jättefint och hon kände lite på han där inne.

Vi började prata om en förlossningsplan, med tanke på att jag födde Emma ganska fort förra gången så vi behöver tänka till lite hur vi ska göra. Går vattnet hemma och jag känner att det trycker på ska vi ringa ambulans och inte chansa tyckte hon. Det brukar ju alltid gå fortare med andra barnet, skönt på ett sätt men samtidigt skulle jag ju vilja hinna med lite bedövning denna gång men det är bara att se upp i stjärnorna efter. Fyyyy Faaaaan!!!

Sen tog hon lite prover på mig och det var där allt barkade åt helvete...100 i Hb....inget blod i kroppen alltså....det kan ju vara ganska bra att ha ett par liter annars, man brukar må så mycket bättre då. Bm sa att om jag nu skulle blöda under förlossningen ett par 100 ml så är det inte bra för då har jag inget att ta av. Tror jag blödde ca 300 ml med Emma....Så nu är jag tvingad att äta järntabletter, helst dubbel dos samt trycka i mig massa äckliga jävla torkade aprikoser som ska vara mycket järnrika och bra för järnupptaget. Men jag har ju inget val!

Skulle ju haft kalas här i helgen men jag var tvungen att avböja och skjuta upp ett par veckor för jag bara kände att jag orkar inte just nu!! Vi håller ju på att bygga här i massor och allt är bara rörigt, jag är så fruktansvärt trött att jag skulle kunna sova oavbrutet i 100 år, men jag kan inte för jag har sömnstörningar så jag vaknar kl 02.00 varje natt och ligger vaken ett par timmar och löser korsord bara för att kunna somna om. Usch vad det är synd om mig!!! ;)

Saknar mina underbara arbetskamrater också, är så ledsen för att de kanske inte kommer vara kvar där nere på fabriken. Har aldrig trivts så bra som jag gjort på detta skiftet. Underbara ungar, ni får inte glömma mig!!! Ni får komma och titta på bebben sen...eller ännu bättre kom nu och rusta färdigt vårat hus!!! haha ooch i sommar får ni gärna komma och måla hela skiten!! ;) Lite allvar menar jag....hahaha

image63

Peter sitter i andra änden av badkaret men jag fick ej lägga upp den bilden...;)

Nu ska jag roa min dotter lite...eller det låter som om min man behöver roas mest så jag får nog gå och kolla läget lite.

Ha det bra allihopa!! Puss och kram från mig

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tjingeling! Jag tänker på dig och bebisen varje dag...är så avundsjuk...
*blänger*
Hoppas att du orkar och att det går bra!
*håller tummen*
Nu ska jag gå å äta lite Sago-soppa med mjölk!
*KRAM*

2008-01-17 @ 18:31:32
Postat av: mamma

Du behöver inte vara avundsjuk, din tid kommer den med!! Visst är det jobbigt men har aldrig sagt att det inte är värt det...Kram på dig

2008-01-18 @ 19:31:53
URL: http://mrsmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0