Onsdag

Hej hej!!

Är sååå trött, Vaknar vareviga natt och ligger vaken i typ 2-3 timmar...löser korsord, bildredigerar på mobilen mm. Kan inte sova helt enkelt!! Asjobbigt, blir lika sur varje gång jag slår upp ögonen och känner mig jättepigg men kollar på klockan och hon blinkar 01.56 eller nåt. Jaha då vet man hur trött man kommer vara nästa dag.

Emma sa i morse att hon ville tjäna pengar så just nu sitter hon på sitt rum och städar...hon måste verkligen vilja ha pengar för så har hn aldrig gjort förut...det har inte ens gått att muta henne med nåt för att hon ska städa. Gosunge! Tittar å henne varje natt när hon sover och attans vad söt hon är, barn är sötast när de sover ( inget illa menat med det ) det ser så rogivande ut.

I går satt Emma och jag och övade på att säga ske ljud, hon har ju alltid sagt su ( sju ) sed ( sked ) sepp ( skepp ) osv. Vi försökte och försökte men det gick inte...tillsist sa jag på skoj kan du säga skit...SKIT  sa hon då!! sen kunde hon säga alla skit ord efter en stund, plus sju sked och skepp. Man måste vara pedagogisk ; )
Frågan är bara, vad kommer dagis säga? Sa faktiskt till henne att så får man inte säga på dagis och det brukar hon lyssna på. Haha... ( blir inte utnämnd till världens bästa mamma i år heller )

Det hon inte kan säga nu är Pluto...hon kallar han Knuto....vad man än säger kan hon inte säga pluto...hon kan säga pluss...planka men inte pluto...kanske inte är hela världen men det är bra om andra förstår vad hon menar när hon pratar och inte bara hennes mamma och pappa...


En Lista

Hur svarar du i hemtelefonen? Ja det är Eva
Hur svarar du i mobiltelefonen? typ samma som ovan beroende på vem det är
Ringer det mycket till dig?Nej det gör det inte...
Ringer du mycket? Nope
Vem ringde du senast? Maken.
Hur mycket pengar har du? alltid förlite är det inte så?
Senast kramat och när? Min dotter, idag...
Antal timmar sömn inatt? 4 kanske
Sov du ensam? Aldrig ensam
Vem sov du hos senast? Vem?...var väl på nån camping i Vimmerby i somras
Vem sov hos dig senast? Förutom en 5 åring och tre katter plus en stor karl så min lillasyster brukar sova här ibland.
Vem vet mest om dig? Min man, men även ni andra. jag är rätt öppen med vem jag är o vad jag gör.
Vem vet du mest om? Min dotter
Vad ser du fram emot? Födseln av barn nr2 eller efter födeseln kanske man ska skriva
Vad vill du ha just nu? En helt klar utbyggnad och ett bra jobb till Peter
Vem hånar du?
inte många, bara de som förtjänar det och hånar mig och mina nära 
Vem längtar du mest efter? Min man...han sover...
Vem vill du helst slippa? En enkel fråga men den tänker jag inte svara på...yttrar mig för mycket ändå :)
Vem stör du dig på? samma svar som ovan
Vem vill du sova bredvid inatt? Maken
Vilken buss åker du oftast? Länstrafiken....eller i början av graviditeten körde jag rätt mycket buss själv...fy faan Vilken årstid är det nu? Det ska föreställa vinter. Idag snöar det iaf...
Anser du dig själv snygg? hahahah...nej inte det minsta just nu
Har du varit kär? jo då...
Är du kär nu? Absolut...jag älskar
Är du en bra partner?
Inte alltid...men lite bra är jag nog eftersom han stannar hos mig...
Har någon varit otrogen mot dig? Ja det tvivlar jag inte en sekund på....
Har någon varit otrogen mot någon, med dig? vet ej
Har du varit otrogen? Ja. men det var under en tidigare period av mitt liv...det kan bli så när man inte har det så bra.
Brukar du oftast ragga eller bli uppraggad? Brukar inte ragga iaf det behöver jag inte eftersom jag är gift, brukar inte bli uppraggad heller eftersom jag skyltar bra med att jag är gift och så befinner jag mig inte på sådana ställen allt för ofta heller.
Pratar du fortfarande med personen du kysste senast? Ja annars skulle mitt äktenskap vara riktigt kasst!
Vad åt du senast?
macka med källarrökt skinka och tomat, ett glas juice till
Är du polare med grannarna?
ja det kan man väl säga
Har du varit på ett party? Ja finns det nån som inte varit på party nån gång?
Har du varit utomlands? Ja
Var är dina syskon just nu? Vet ej, förmodligen i Grythyttan nånstans....Åsa och Jim vad gör ni?
Vilken tid gick du upp imorse? 07.45
Vad gjorde du kl 2 inatt? Försökte sova.
Vad är det första du gör på morgonen? Äter frukost
Vad ska du göra efter det här? klistra in denna lista på bloggen, samt titta igenom så jag ej skrivit nåt olämpligt innan jag publicerar den...måste börja med det... :)

Sjuka frågor som vanligt, men men, kul att svara på...

Nu har min dotter städat klart, så då var det bara att öppnat plånboken och hosta fram sedlarna...hon är ganska medveten om saker och ting denna lilla plutt.

Bye


Kommentarer
Postat av: Åsa

jim jobbar & jag latar i soffan :D

2008-01-30 @ 18:53:24
URL: http://mrscash.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0