Söndag

God förmiddag!

Usch vilken helg detta varit då!!
Peter fick magsjukan igår ( är bra idag )det är grått, trist och skitigt väder!

I Fredags var det bra dock, då var Peter och jag i Örebro, han skulle på anställningsintervju och jag gick runt på stan så länge och shoppade ( alldeles förmycket ) eftersom jag hade tråkigt.

Fyndade ett par snygga stövlar, barnkläder,leksaker, underkläder och en bilbarnstol till nya bebben. Vilka problem vi hade med att köpa barnstolen till bilen...vi fick säkert prova 10 stycken innan vi hittade en som passade, ett jäkla spring på oss in och ut ur butiken.

De flesta var alldeles för stora för våran bil...både i fram och baksätet. Vi tänkte ju köpa en sån där med bas till men de var så klumpiga så de fick inte plats att få in genom dörren knappt. Tillsist hittade vi en iaf....men det blev ju ingen sån vi ville ha från början...tror alla stolar är gjorda för stora bilar som Volvo V70 eller stadsjeepar...sen orkar man ju inte bära runt på en bilstol som väger 15 kg heller.

Jaja...nu har vi en iaf, och det känns skönt att ha en ny fräsch och säker. Man har ju den första i ett år ungefär så den måste ju vara ordentlig, för man använder ju den mycket.

Igår var jag och Emma till Grythyttan och hälsade på medan Peter låg här hemma och spydde. Vi åkte upp till Hällefors en sväng och gick in på Billige Nicklas, där fanns det rätt så mycket billiga grejer. Köpte en platta festis och Emma köpte en jäkla massa grejer, ( pannlampa, förstoringsglas mm )Mormor och Morfar var ju med :)
Sen när vi skulle åka hem så fick Emma småpengar av min syster mot en puss...det tyckte Emma var en bra deal för när det var klart gick hon till brorsan och sträckte fram handen och plutade med pussmunnen...sen till morfar och sen till mormor, hehe...Inte dum hon inte...snål är hon också...tro inte att hon tänker använda sina pengar till nåt...utan " mamma du kan väl betala om det blir dyrt " låter det.

Just nu sitter hon och bygger pussel tillsammans med sin tillfrisknande pappa. Snart ska vi gå ut och städa bilen. Det behövs..särskilt på Emmas plats där det är super duper grusigt. Det blir ju så den här årstiden...

Har skaffat mig en facebooksida förresten...nåt som jag sa för ett par månader sen aldrig skulle hända. Tyckte det var astöntigt, det gör jag nu med ;) Men nu har jag en iaf och det är kul när gamla skolkamrater man inte sett på 15 år hittar ens sida. Roligt att se vad de gör nu för tiden och hur de ser ut.

Nej nu ni alla stora, små, söta, rara, gay, straighta människor jag känner ska jag klä på mig och gå ut! Ha det bra !
Heeeeey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0