Citronkotletter

Hejsan!!

Här kommer ett så jäkla gott recept på kotletter, lätt att göra och nyckelhålsmärkt.

4 port.

10-12 potatisar
3-4 morötter
3 msk olivolja
4 fläskkotletter
1 citron

Skölj potatisen noga och skär den i bitar, skala och skär morötterna i bitar.
Lägg potatis och morötter på en bakplåtspappersklädd plåt, ringla över 1 msk olivolja och strö över 1 tsk salt.

Tillaga mitt i ugnen i 250 grader i 20 min.

Bryn kotletterna i 1 msk olivolja 2 min/sida. Skölj citronen noga i ljummet vatten. Riv av skalet och pressa ur saften. krydda kotletterna med skalet+ 1 tsk salt och 1-2 krm grovmalen svartpeppar.

Lägg kotletterna på potatis och morötterna när 5 minuter återstår av tillagningstiden.

Blanda citronsaften med 1 msk olivolja, 1 tsk socker, 1/2 tsk salt och 1 krm grovmalen svartpeppar. Använd som dressing över maten när du ska äta...

Sen så brukar ju jag kanske avvika lite från receptet och göra lite efter smak, men det är en riktigt fräsch och god måltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0