Om avundssjuka...

Hejsan!

Jaha och idag åker min bror iväg till Portugal på en sista minuten resa, lika avundsjuk är jag som när jag var på Kreta och skulle åka hem därifrån tittar ut över havet och ser alla djävlar som bokat en vecka till och var på väg ner till stranden. De bara gick där med sina strandväskor och bruna ben, kanske hade de bokat tre veckor....hmpfh....
Men jag unnar min bror det för han har jobbat hela sommaren så han förtjänar lite semester.

Idag åker också andra sidan släkten till Norrland och ska jaga, det är jag inte lika avundsjuk på måste jag säga. Skulle kunna följa med dit om jag först och främst fick några miljarder så jag skulle kunna hyra ett eget flygplan och flyga dit upp på en timme eller vad det då kan ta...( måste ha tillgång till taxfree också ) när jag kommer fram ska de ha byggt ett lyxhotell med pool på Fromhedens camping där de andra ska bo, och där ska det naturligtvis finnas en massa roliga aktiviteter att göra...( massage, manikyr, pooler, shoppingcentrum mm mm ) Sen skulle ju också vädret vara fruktansvärt fint...sol och kring 30grader....inga mygg på kvällen....och så skulle jag vilja ha frukost lunch och middag serverad...buffeer alltihop naturligtvis...men på kvällen skulle det serveras oxfile med rödvinssås och ugnsbakade scharlottenlökar....mmmm....( nu var det nog bebben i magen som pratade )...då kanske jag skulle kunna följa med upp dit...haha...kanske gick lite till överdrift, har inte bestämt mig än.

I dag ska jag och Emma åka till Grythyttan och hämta sylt och saft som min mormor har gjort i ordning till oss. Tanten har dock förmågan att överdriva en hel del...hon frågade om jag ville ha nåt och då sa jag...jaaa nån burk lingonsylt och nån burk med blåbärssylt. Hon ringde några dagar senare och sa nu har jag kokat 18 burkar lingonsylt och vet inte hur många blåbärssylt det var...samt saft...typ 20 flaskor och så ska du få 5000 stjälkar purjolök också...eehh jaaha tack då. Hon är snäll men det går lite till överdrift ibland...

Så här ser vårat hus ut just nu...det går fort va?

image46

image47

Är lite avundsjuk på all de som har byggt klart sitt hus och fått ordning på trädgården igen...

Nej nu vill Emma sitta vid datorn så då är det väl bäst att flytta på sig...

Kram på er alla jag tycker om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0