Bygget är snart klart!!

Hejsan!

Alla ni som sagt att ni ska komma hit och titta hur det går med bygget börjar vara sent ute nu...för byggarna tror att det kan vara klart nästa vecka! Yehhooo...blir det inte klart då så är det iaf inte långt kvar! Det var en positiv överraskning måste jag säga! Nästa vecka kommer dörrarna och fönstren...det ska bli kul när de kommer på plats, för då slipper man de där stora gapande hålen i väggen. Jag hoppas att vi hinner fixa det mesta av trädgården innan vintern...skulle vara himmla bra om vi kunde få hit en grävare som kunde släta ut backen och så fylla på med matjord och anlägga en grusgång. Annars kan man ju bara tänka sig vad lerigt vi kommer ha det här i ett halvår. Resten får man ju fixa till våren naturligtvis...men bara så grunden är klar. Till våren har vi ju en hel del att stå i också, så gräsfrön, sätta häck eller nytt staket...måla hus, fixa panel på resten om vi inte hunnit med det innan dess och då ev byte av fönster. Det absolut värsta jag vet dock är när någon kommer hit och ställer sig helt tyst en stund och bara tittar runt på gården och bygget med herregud blick och sedan säger att här har ni mycket att göra ser jag!! NO SHIT!! Är det nåt jag blir förbannad på så är det onödiga påpekanden av detta slag....som om vi inte visste...samma sak gäller de som kommer hit och säger så här ska ni göra bygg en sådan och gör så här då blir det bäst och finast!! Varför måste man göra allt på en gång, vi har ju som sagt jävligt mycket att göra samt att vi byggde ut huset så här för att vi har tänkt att bo här tills vi blir gamla och inte orkar längre sen kostar ju allt pengar och jag tycker nog att detta räcker för ett tag...så jag tror att vi har tid att göra saker sen i stället och som vi vill och inte alla andra. Vi har fantasi vi med, det är ju förtusan jag som ritat utbyggnaden så då tror jag nog att jag klarar av att planera en jäkla uteplats/trapp de närmaste 40 åren...irriterad!!

------------------------------------------------------------------------------------

Usch och fy vad förkyld jag är idag, det är hemskt! Har snorat hela natten och morgonen, tårarna rinner hela tiden eftersom det killar så i näsan så jag har lust att stoppa in en flaskborste och riva runt.Gör över med en pappersrulle i minuten. Ska försöka gå till jobbet iaf, det kanske går över.

-------------------------------------------------------------------------------------
Och alla ni som läser Peters blogg ska komma ihåg att:

1. Han har ej dyslexi, har ingen som helst diagnos på det...Han hade förmodligen andra saker för sig än att lyssna på SV lektionerna i skolan. Samt att han skiter i att koncentrera sig när han skriver. Sad but true.

2. Våran Tv är ungefär ett år gammal, hur nödvändigt är det att köpa en ny? Vi har också en ny TV i sovrummet samt Emma har en ny TV i sitt rum och det får inte plats med en 32 tummare nån annanstans.

3. Allt han skriver är en smula överdrivet, han är ingen toffel och jag bestämmer inte värst mycket här hemma...förutom över disk, tvätt, städning, matlagning osv ( tydligen )

4. Han önskar att han var en toffel för det låter fränt att säga: bäst att fråga frugan/chefen först...han tycker det jag lovar!!

Och ett litet tillägg...tänk på att innan Peter träffade mig diskade han i badkaret på Ågatan...brände vid vatten vid matlagning...ägde ingen dammsugare ( skulle aldrig blivit använd iaf ) glöm aldrig det!

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Nej nu ska jag lämna dottern på dagis, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0