Lediga Lördag

Hejsan!

Vaknade 05.00 i natt, låg kvar i sängen till 8.00 då Emma ville upp. Jag gick raka vägen in till nya delen och målade klart väggarna...blev klar 09.30 åt frukost med min dotter. Är trött som attans så jag ska nog lägga mig på soffan en liten stund snart.

I onsdags kände jag de första sparkarna, det var en ganska rejäl spark...känner till och från att det rör sig där inne...tycker det är ganska tidigt men jag väntar ju andra barnet så allt är ju mycket tidigare än med Emma. Magen är större och så sparkar i vecka 15-16, med Emma kännde jag dem i vecka 18.

Emma tycker vi ska få två bebisar för hon vill ta hand om en säger hon. Undrar om hon tycker samma sak till våren? Kan nog tänka mig att hon blir ganska trött på bebisen som bara skriker och får massa uppmärksamhet...

Idag ska jag nog in till Flugger och tala om hur många rullar tapet vi ska ha till Emmas rum...hon har valt själv, en rosa tapet med flodhästar på blev det ( mönsterpassning ) efter många om och men...hon tyckte alla var fina och skulle nog gärna ha blandat lite olika tapeter men så mycket tyckte jag inte det var lämpligt för min 4-åring att bestämma. Det fick räcka med flodhästar...

Till hallen och vardagsrummet valde vi en mörkbrun färg som fondvägg och en brun-beige färg till resten...det blev riktigt bra...lite murrigt som vi ville ha det...gillar inte när stora rum är för ljusa...

Nej nu ska jag lägga mig på soffan en stund...


Puss&hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0