ungar ungar ungar

Igår kväll fick jag ett skrattanfall utan dess like...min älskade lilla unge kom med en så skön kommentar.
Lite historia först...

Just nu är hon väldigt intresserad av bebisar osv...det är ganska många i vår omgivning som fått bebis eller väntar bebis. ( så inte jag och Peter alltså!!!! )

Hon och jag satt iaf igår kväll i vardagsrummet och en stor fråga ploppade upp...
hur kommer bebisen ut ur mammans mage?
tur som det är så har jag en "bebis" bok där det är massa bilder på bebisen i magen och under en förlossning.

Emma fick då titta i boken med lite skräckfylld förtjusning från hennes sida.
tyckte fostervattnet var otäckt och att snippan skulle bli så stor...Var också lite bekymmrad över ansiktsuttrycken på mammorna under förlossningen...

Sen kom frågan...

Emma: vad är det där?

Mamma svarar: Det är bebisens hår ( man såg bara skalpen i utdrivningsskedet )

Emma: jaha jag trodde det var sånt där hår som mammor har...

Hahahahaah!!! Det kanske inte låter så kul så här när man skriver det men tänk på att hon är 3 år ( och oerhört observant ) Jag tyckte iaf det var så jäkla sjukt kul ( som Marcus Fagervall skulle sagt )

Sen tittade hon lite på när bebisen tuttade på mamman och sa sen...nej jag måste se när bebisen kommer ut igen...

Som tur är frågade hon inte hur bebisen kommer in...vet inte riktigt hur jag skulle förklarat det...har ju inte några böcker om det ämnet...men Peter kanske har! haha

135 dagar kvar....

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hon är ju bara föööör söt...

2007-01-23 @ 18:26:53
Postat av: mrsmama

Världens sötaste!!!

2007-01-24 @ 10:10:37
URL: http://mrsmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0