Tankar och funderingar...

Det finns hur många olika "kategorier" människor som helst...vissa är födda elaka, andra blyga, vissa är "tänkare" andra inte.... Jag är nog en sådan som funderar på ganska mycket...hela tiden...på lite konstiga saker ibland också...

Det kan ju vara lite svårt att få svar på alla funderingar man har så jag tänkte att i fall någon endaste liten krake funderar på samma saker som jag, så ska jag dela med mig av de svar jag fått på två av mina frågor...de andra törs jag fan inte dela med mig av om jag vill ha en bekantskapskrets : )

Fråga: Jag och min dotter satt och tittade på Pippi Långstrump och en fråga ploppade då upp...sjörövare seglade ju på de sju haven, men vilka är de jävla sju haven?

Svar: jo...de räknade så här...norra + södra atlanten, (=2) norra + södra stilla havet (=4) norra + södra ishavet (=6) och så indiska oceanen = 7st...inte roligare än så.

Fråga: När han den där Bell uppfann den superbrakaninteklarasigutan telefonen och testade ringa, vem fan svarade då?

Svar: jo ni mina kära vänner och bekanta...det gjorde hans assistent Watson och sa typ att jaha du Bell-fjäll ska du ta och komma över på en kopp Te så får vi se om vi kan komma te...eller nåt sånt.

En fråga som jag dock inte fått ett ordentligt svar ( vet inte om jag ska tro på Cederborg riktigt ) är varför vissa är vänsterhänta? Freddan sa typ nåt om att de som är det har en hjärnskada eller nåt i den stilen.
Den frågan bekymmrar mig lite med tanke på att min kära man då är vänsterhänt...hmmm kan cederborg ha rätt...? mycket möjligt iaf...he he

Nej nu ska jag umgås lite med min dotter som förmodligen tycker att sin mamma är väldigt tråkig. Trots att vi spenderat halva dan ute i snön åkandes på en bob, i alla uppförsbackar som Anna H skulle sagt. ( Från floskeltoppen, sälen resan årsskiftet 2001-2002 )

Förövrigt är det 137 dagar kvar nu.

Fler som tänker...Sunniva 7 år: När jag var liten åt jag upp gräset mellan benen på grannen...

Tony 6 år: Om man får en god uppfostran blir man snäll, om man får en dålig uppfostran har man kul!

Puss och hej


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den med att äta upp gräset mellan bena på granen var bra. Jag skulle vilja veta hur hon tänker då!

2007-01-21 @ 18:12:42
URL: http://carrobondmora.blogg.se
Postat av: mrsmama

jo man kan ju fundera...haha

2007-01-21 @ 19:48:33
Postat av: mrsmama

: )

2007-01-24 @ 16:20:19
URL: http://mrsmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0