Födelsedag...

Jaha och idag är den stora dagen som alla går och väntar på från år till år...( eller inte )
Fyller ju nämligen år idag...28...hmfph...men enligt mamma är jag fortfarande bara 27 för jag är inte född förrän 21.55 !!! Så hahahah...

Nej visst är det  roligt att fylla år trots allt...jag tycker att det är roligt att bli äldre...och 28 är ju ingen ålder...eller? Hoppas bara att jag ser ut som 28 och inte äldre...( gärna yngre dock ) Sånt kan man ju inte veta själv...man är ju ganska van att se sig själv varje dag ( i alla fall Peter som står och speglar sig värre än ett fruntimmer, även han bara ska i väg och träna fotboll med Järnboås if )

Har ju inte skrivit på ett par dagar...har bara inte orkat och för den delen inte haft nåt att skriva om...

Men lite har hänt på de här dagarna...Jag har fått en ny chef...GRÅÅÅÅÅT!!! Min förre chef som var så otroligt bra som chef!! Vi gråter hela gruppen!! Han hade så mycket att göra så han var tvungen att avsäga sig oss...snyft!! Men jag förstår han...hoppas bara att det är en provisorisk lösning och inte för alltid...

Igår så var hela släkten på min mans sida här och grattade mig också...lite i förskott...Det var mycket trevligt...Peters mormor och morfar är så underbara...de hade fixat allt åt mig...tårta...fikabröd....de är så snälla!!! Hoppas att de förstår hur tacksam jag är!! De andra är förståss också alldeles underbara, så snälla och omtänksamma...Jag menar att jag fyller ju 28 men de kommer med massa presenter och uppvaktar mig iaf...

Idag kommer min sida av släkten och de är förståss lika underbara de...älskar dem allihopa!!

Nu blev det mycket kärlek i detta inslag...så nu dax för lite hat också...

Nu har det ju blivit så tragiskt att en liten pojke blivit brutalt mördad av en psyksjuk man! 3:dje personen från samma behandlingshem som mördar bara sen i höstas...Nåt fel på psykvården är det ju! Så ni i regeringen...satsa pengar på vården för den håller på gå i bitar...Det är vi människor ni ska satsa på nu! Inte en massa jävla forskning som kostar flera miljoner på grodor!! Eller nån liten småfågel! Det gäller att prioritera! Barnen i dag kan inte gå säkra längre nånstans, och de är våran framtid så...Har inte de det bra nu och får en trygg uppväxt så var tar då världen vägen i framtiden?

citat från min man...de som är psyksjuka och mördar...ett pannskott sen räcker det för om de nu någongång mot all förmodan skulle bli friska skulle de då orka leva med vad de gjort?

Lika bra att få det överstökat på en gång så spar vi en massa pengar där och kan lägga dem på barnen istället!! och vården förövrigt...

Några citat från barn:

joakim 7 år:Jag ska bli nekrolog och visa hur vädret blir på Tv...

Matilda 6 år: man kan använda gondol eller p-piller. Min katt använder p-piller, men den ska steriliseras när min pappa har tid. Min katt har förresten inte haft tid den heller...

Marianne 6 år: det är väldigt jobbigt när vuxna ska uppfostra dig. de säger att de vill få ordning på dig, men de klarar inte det...

Tack och hej får mig!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!

2007-01-27 @ 14:27:54
Postat av: mrsmama

Tackar så mycket!!!

2007-01-27 @ 17:36:25
URL: http://mrsmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0