Sjuk!!

Jaha då var det dax igen för en redig förkylning...började i Tisdags...jobbade ju på natten då och det bara sprutade snor ur huvudet på mig...fick gå med papperstussar i näsan hela natten.. ( Är allvarlig nu )
Mina arbetskamrater tyckte det var skitkul!! Mådde iaf jättebra hela natten så det var inga större problem ( än vanlig tristess ) att jobba. Men när jag vaknade på 08.30 efter att ha sovit i 2 timmar med en otrolig feberfrossa var det inte kul...så det är först nu 1½ dygn senare som jag orkat ta mig från sängen till datorn!! Framsteg må jag säga! Kanske inte ska vara så envis och jobba när man är förkyld...
tänker nog iaf gå ut inatt...

Just nu har jag börjat trivas skit bra på jobbet faktiskt...de har börjat med en ny skift form på en avdelning som jag tycker är helt suverän. De har gått från 6 timmars 3-skift till 8 timmars hopp schema...man jobbar typ 1 em 3 nätter ledig fre lör sön sen ut på mån jobbar då 3 fm...skit bra!!

det enda jag inte kan förstå är hur folk kan klaga så jäkla mycket!! Helatiden!! Inget är bra tycker de!! Jag fattar inte...jag är fortfarande så jäkla glad över att ha ett jobb över huvudtaget med tanke på att det inte för så länge sedan var nära att skita sig för gyttorp!!! Sluta klaga var mer positiva!!! Tycker ni inte om jobbet så sluta då för faaaan!! Det finns så många arbetslösa som VILL  jobba!

Tycker förståss att det är lite kul när de klagar för då kan man slänga in nån liten överdriven spydig kommentar...och de blir så sura...hehe...

Typ så här: arbetskamraten: Usch vad jag tycker det är tråkigt att jobba natt...

jag: det förstår jag, men jag tycker det är skitbra för jag tjänar ju mycket mer än dig!! ( den tar må jag säga )

eller...den här är kul...vi får ju bonus varje år och det är ju rena hysterin samt att alla är avundsjuka över att vi i flexgruppen har bättre betalt...

arbetskamraten: jag fick 3237 kr i bonus, vad fick du?

Jag: ( LJUGER ) jag tyckte det var dåligt i år fick bara 19500...men det kan ju bero på att jag inte jobbat så mycket övertid!! hahahah

Alltid lika kul att djävlas med avundssjuka nyfikna allmänt sura och otrevliga människor...då gör jag mitt bästa må jag säga!!

nej nu ska jag gå och vila igen...

Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0